◄ سریعترین قطارهای دنیا معرفی شدند
کد خبر: 84246 |
تیننیوز| «سریعترین قطار دنیا» را شاید بارها در کنار نام برندهای متفاوتی دیده باشید. این بدان معنا نیست که هر کسی می تواند قطاری بسازد و بگوید من سریعترین مدل جهان هستم، بلکه این درجه در دو سطح اعطا میشود، اول قطارهایی که در حال فعالیت هستند و دوم قطارهایی که در حال آزمایش هستند و هنوز برای جابهجایی مسافر عملیاتی نشده و استفاده تجاری از آنها نمیشود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز ژاپن حالا پرچمدار دسته دوم است. به گفته مدیر مرکز آزمایش شبکه ریلی ماگلو ژاپن قطار این شرکت در آزمون خود حدود 300 کیلومتر را در 40 دقیقه پیمود. ژاپن قصد دارد این قطار را با سرعت 603 کیلومتر در ساعت در سال 2027 میلادی وارد شبکه حمل و نقل ریلی کند. این قطار مسیر توکیو تا ناگویا را خواهد پیمود.
اما در دسته اول هم اروپاییها و آسیاییها پرچمدار سرعت هستند. در حال حاضر قطار ماگلوی شانگهای و هارمونی پکن تاج سریعترین قطارهای دنیا را بر سر دارند. اینجا با ده قطار سریع دنیا آشنا میشوید.
ماگلو شانگهای
ماگلوی شانگهای با 430 کیلومتر سرعت عملیاتی و متوسط 251 کیلومتر در ساعت فعالیت خود را از آوریل 2004 فعالیت خود را شروع کرد.
ماگلو شانگهای اولین قطار تجاری شده روی ریل مغناطیسی است.
هارمونی
قطار هارمونی CRH 380A، با حداکثر سرعت عملیاتی 380 کیلومتر در ساعت، در حال حاضر در جایگاه دوم سریعترین قطار جهان قرار دارد.
هارمونی در اکتبر 2010 در مسیر پکن به شانگهای و ووهان به گوانگژو عملیاتی شد.
ایتالو AGV
ایتالوAGV اولین قطار در سری AGV است که ماه آوریل سال 2012 با حداکثر سرعت عملیاتی 360 کیلومتر در ساعت فعالیت خود را شروع کرد.
سومین قطار سریع دنیا اکنون به عنوان مدرنترین قطار اروپا شناخته میشود که آوریل 2007 رکورد 574 کیلومتر در ساعت را شکست.
زیمنس AVS 103
این قطار زیمنس در اسپانیا با سرعت 400 کیلومتر درساعت آزمون خود را پس داد و اکنون با سرعت عملیاتی 350 کیلومتر در ساعت در ریلهای اسپانیا مشغول فعالیت است.
Talgo 350
Talgo 350، که در ابتدا خدمات با نام RENFE AVE شناخته میشد، با حداکثر سرعت 365 کیلومتر در طول اجرای آزمایشی و سرعت عملیاتی 350 کیلومتر در ساعت، در جایگاه پنجم سریعترین قطارهای جهان قرار دارد.
این قطار در مسیر مادرید-ساراگوسا-لیدا و خط مادرید-بارسلونا در اسپانیا فعالیت میکند.
E5 سری شینکانسن هایابوسا
قطار E5 سری شینکانسن هایابوسا، که از مارس 2011 وارد چرخه خدمات شد که حداکثر سرعت اولیهاش300 کیلومتر در ساعت که در حال حاضر با 320 کیلومتر در ساعت در توهوکو شینکانسن ژاپن مسافر جابهجا میکند.
آلستوم Euroduplex
قطار آلستوم که ساخته Euroduplex است، نسل سوم از TGV دوبلکس است که در دسامبر 2011 وارد شبکه ریلی اروپا شد. آلستوم تنها قطار دوطبقه اروپاست که با سرعت بالای 320 مایل در ساعت سازگاری دارد.
TGV دوبلکس
TGV اسپیندل سال 2004 ساخته شده که میتواند با حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت مسافر جابهجا کند.
TGV دوبلکس اولین نسل سوم قطار دو طبقه است که 512 مسافر را در طبقه بالا و پایین آن بین پاریس و مارسی جابهجا میکند.
قطار ETR 500 Frecciarossa
قطار Frecciarossa در سال 2008 با حداکثر سرعت 360 کیلومتر در ساعت طراحی شده و در حال حاضر با سرعت 300 مایل در ساعت در حال فعالیت است.
Frecciarossa (پیکان سرخ) یک نسخه بازسازی شده از ETR 500 که بین رم و میلان کار میکند.
THSR 700T
این قطار که با سرعت بالا میان تایپه و کائوسیونگ در تایوان با سرعت 320 کیلومتر در ساعت فعالیت میکند، ژانویه 2007 وارد چرخه ریلی شده است.
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
بإسلام تا سال ۲۰۲۷ خیلی طول میکشه باتشکر ولی فکر نکنم ایران بتونه این قطار را درسال۲۰۲۷ وارد خط های ریلی قطار ایران بشه
بسیار زیبا
آرزوی من این است که روزی افغانهاهم به این دست یابند.