| کد خبر: 72020 |

پنج مشکل گریبانگیر صنعت کشتی‌سازی چین

تین نیوز | دبیر کل انجمن ملی صنعت کشتی‌سازی چین (Cansi) اعلام کرد: تنها راه خروج از رکود برای صنعت کشتی‌سازی چین، فائق آمدن بر پنج مشکل بزرگ است.


جین پنگ در اجلاس Senior Maritime Forum در مارین‌تِک ۲۰۱۵ چین گفت: چین باید برنامه‌ توسعه‌ بلند مدت ۱۰ و ۲۰ ساله‌ خود را متوقف کند تا اوضاع پریشان صنعت کشتی‌سازی را سر و سامانی دهد.
 
عرضه‌ بیش از حد تجهیزات محوطه‌ای (yard facilities) همچنان یکی از مشکلات بارز صنعت کشت‌سازی چین است.
جین ادامه داد: صنعت کشتی‌سازی یکی از ۶ صنعتی در چین است که بسیار بیش از نیاز موجود عرضه می‌شود.
 
وی با بیان این که در طول چند سال گذشته ظرفیت صنعت کشتی‌سازی چین از ۸۰ میلیون DWT به ۶۵ میلیون DWT کاهش یافته است، افزود: پس از چند سال سکون در وضعیت صنعت کشتی‌سازی، شاهد مقدار اندکی بهبود اوضاع بوده‌ایم، اما مشکل همچنان باقی است؛ به ویژه در بخش کشتی‌سازی تجاری.
 
دبیر کل انجمن ملی صنعت کشتی‌سازی چین (Cansi) در ادامه اظهار داشت: مشکل دومی که گریبان‌گیر صنعت کشتی‌سازی چین است، عدم سرمایه‌گذاری کافی در بخش تحقیق و توسعه‌ کارخانه‌های کشتی‌سازی (R&D)، در مقایسه با رقیبان منطقه‌ای همچون ژاپن و کره‌ی جنوبی، است. کارخانه‌های چینی اگر می‌خواهند وارد رقابت جهانی شوند و با کارخانه‌های قدرتمند اروپایی رقابت کنند، باید بتوانند خودشان انحصاراٌ کشتی طراحی کنند.
 
جین در ادامه خاطر نشان کرد: مشکل سوم ناکافی بودن سطح خدمات تولید و تجهیزات بومی است. در حال حاضر فقط 70 درصد تجهیزاتی که در کارخانه‌های کشتی‌سازی چینی استفاده می‌شود ساخت داخل است. در حالی که کره‌ جنوبی 80 درصد و ژاپن90 درصد تجهیزات مورد نیاز را خودشان در داخل کشور تولید می‌کنند.
 
وی در ادامه به مشکل چهارم گریبانگیرصنعت کشتی سازی چین اشاره کرد و افزود: قیمت کشتی‌های تازه ساخت خارجی همچنان پایین است که این امر سبب آسیب به این صنعت و ایجاد رقابت ناسالم می‌شود.
 
وی همچنین گفت: ما معتقدیم که قیمت سفارش‌های جدیدی که می‌گیریم کاملا مسئولانه است. در عین حال، ما پذیرفته‌ایم که برخی کارخانه‌های خارجی محصولات خود را به قیمت بسیار پایین و غیرمنطقی عرضه می‌کنند و حتی قیمت یک درصد مبلغ قرارداد را هم قبول می‌کنند.
 
به گفته‌ جین، مشکل پنجم که چین با آن مواجه است، کاهش تقاضا است. به گفته‌ وی روند کاهش تقاضا از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. برای مثال، در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۵، سفارشات ثبت‌شده ۶۲.۱درصد کاهش یافت و به ۲۰.۳۸ میلیون DWT رسید.
جین گفت: انتظار می‌رود کل سفارشاتی که کارخانه‌ها امسال دریافت کرده‌اند، بسیار کمتر از مقدار سفارشات در سال ۲۰۱۴ باشد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.