| کد خبر: 71995 |

فروش نقشه نوکیا به خودروسازان آلمانی نهایی شد

تین نیوز | شرکت فنلاندی نوکیا فروش سرویس نقشه Nokia Here به خودروسازان آلمانی بی.ام.دبلیو، آئودی و مرسدس بنز را نهایی کرد.

نوکیا اعلام کرد عایدی حاصل از این قرارداد حدود 2.55 میلیارد یورو (2.78 میلیارد دلار) اعلام شده که مطابق با برآورد اولیه بوده است. در ابتدا انتظار می‌رفت این قرارداد در سه ماهه اول سال 2016 بسته شود.

سه خودروساز لوکس آلمانی در این خدمات که به Here معروف است، سهم یکسانی دارند. این خودروسازان مایلند به فراهم کننده خدمات تبدیل شوند تا به این ترتیب روابطشان را با مشتریانشان حفظ کنند و مانع از این شوند که غول‌های فناوری مانند گوگل و اپل کنترل سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودروهای آینده را در دست گیرند. از سوی دیگر این خودروسازان امیدوارند با استفاده سرنشینان خودرو از خدمات مختلف مبتنی بر مکان مانند پیدا کردن رستوران یا پارکینگ، رزرو هتل و خدمات دیگر، یک منبع درآمد پیدا کنند.

سرویس‌های نقشه دیجیتالی در مقایسه با مدل قدیمی که نقشه ثابتی از راه را فراهم و در سیستم ناوبری خودرو ذخیره می‌کرد، تحول اساسی یافته اند و با ارائه اطلاعات لحظه ای درباره جاده و ترافیک پویایی بیشتری پیدا کرده اند.

سیستم‌های نقشه هوشمند به خودروهای خودران متصل به شبکه‌های بی سیم کمک می‌کنند وظایفی مانند تغییر مسیر حرکت در صورت وجود ترافیک یا وقوع تصادف در جاده پیش رو را انجام دهند. چنین سیستم‌های نقشه ای در آینده در تشخیص تصادف و سایر امکانات خودروهای متصل نقش خواهند داشت.

غول تلفن همراه سابق سال گذشته کسب و کار تلفن همراه خود را به مایکروسافت فروخت و با فروش سرویس نقشه، اکنون تحت کسب و کار تجهیزات مخابراتی و امتیازهای انحصاری برای این شرکت فنلاندی باقی مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، سهامداران نوکیا هفته گذشته قرارداد خرید آلکاتل لوسنت به ارزش 15.6 میلیارد دلار را که پیش بینی می‌شود تا اوایل سال آینده نهایی شود تصویب کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.