| کد خبر: 69333 |

درخواست مرسک و CMA CGM برای ادغام با NOL

تین نیوز | شرکت کشتیرانی NOL دارنده کشتیرانی APL از تمایل دو کشتیرانی بزرگ مرسک و CMA CGM برای ادغام خبر داد.


شرکت NOL سنگاپور مذاکرات مربوطه را با هر دو شرکت مرسک و CMA CGM انجام داده است.
هر دو شرکت مرسک و CMA CGM به دنبال ادغام با NOL هستند.

شرکت مرسک تاکنون خطوط کشتیرانی فراوانی نظیر Sea - Land، Safmarine ، P & O Nedlloyd را جذب کرده است.
از سوی دیگر کشتیرانی CMA CGM که خود محصول ادغام دو شرکت است تاکنون کشتیرانی های محلی متعددی را جذب کرده است که آخرین آنها شرکت اپراتور OPDR آلمان است.

APL که پیش از این یکی از کشتیرانی های قدرتمند دنیا محسوب می شد در سال های اخیر عملکرد خوبی از خود نشان نداده است به طوری که این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری ضرر 96 میلیون دلاری را به ثبت رساند که تفاوت عمده ای را نسبت به ضرر 23 میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

درآمد شرکتNOL در سه ماهه سوم سال جاری نیز با 41 درصد کاهش به 1.2 میلیارد دلار رسید. این شرکت همچنین در ماه می سال جاری، شرکت لجستیک APL را به شرکت کشتیرانی ژاپنی کینتتسو را به مبلغ 1.24 میلیارد دلار فروخت.
درآمد شرکت APL نیز با 29 درصد کاهش به 1.2 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال جاری رسید که دلیل اصلی آن کاهش 21 درصدی نرخ کرایه ها و رسید آن به یک هزار و 847 هزار دلار به ازای هر TEU رسید.

شرکت مرسک نیز در این میان به دلیل کاهش چشمگیر کرایه ها و کاهش تقاضا، سود 264 میلیون دلاری را به ثبت رساند که نسبت به رقم 685 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته تفاوت چشمگیری را نشان می دهد.
شایان ذکر است شرکت APL  با 502 هزار TEU ظرفیت ناوگان، جایگاه سیزدهم دنیا را به خود اختصاص داده است. بزرگترین کشتی های این شرکت 14 هزار TEU ظرفیت دارند.

در صورت فروخته شدن APL تعاملات در کل صنعت دریایی جابه جا خواهد شد چرا که NOL عضو توافقنامه G6 است و این در حالی است که CMA CGM به O3 و مرسک به توافقنامه 2M تعلق دارند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.