| کد خبر: 64618 |

می توان به رونق بازار کانتینربرها خوشبین بود

تین نیوز | تحلیل‌گر ارشدِ بیمکو (شورای بین المللی دریانوردی بالتیک)، گفت: با وجود آن که کاهش تقاضا برای حمل و نقل کانتینرها در خطوط حمل‌ونقل کلان فشار زیادی بر این صنعت وارد کرده‌است، هنوز می‌توان به بهبود اوضاع خوشبین بود.

پیتر سَند همچنین خاطرنشان کرد حجم حمل و نقل در شاهراههای آسیا به اروپا 4.2 درصد و آسیا به ساحل غربی آمریکا 2 درصد کاهش داشته و این در حالی است که تقاضا در مسیر آسیا به شرق ایالات متحده و مسیرهای درون‌آسیایی افزایش یافته است.

«انتظار می‌رود افزایش مصرف خصوصی در اروپا و آمریکا تقاضا برای انتقال کالاهای کانتینر شده در شاهراههای حمل‌ونقل کلان را نسبت به نیم‌سال اول سال ۲۰۱۵ افزایش دهد. بدین ترتیب، روند کاهش درصد تقاضا کُند می‌َشود.»

«میزان تقاضا در خطوط درون آسیایی نیز مثبت خواهد ماند و همچنین ممکن است میزان تقاضا از ایران، کوبا، برزیل و آفریقا هم افزایش پیدا کند.»

سَند، که در کنفرانس ۲۰۱۵ دریایی قبرس سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد :صنعت حمل‌ونقل نفت‌کش‌ها و صنعت حمل‌ونقل کالای خشک روندی مشابه دارند و می‌توان به افزایش تقاضا در آن بازارها هم امیدوار بود.

وی همچنین گفت: پس از اتمام پروژه‌ی توسعه‌ی کانال پاناما در سال ۲۰۱۶، ساحل شرق آمریکا بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و تبدیل به آوردگاهی جدید خواهد شد.

سند توضیح داد: «ما منتظر تغییرات محسوس در اندازه‌ کشتی‌هایی که به ساحل شرق آمریکا می‌آیند هستیم. بنادر این ساحل نیز خود را آماده‌ی پذیرش کشتی‌های کانتینربر عظیم‌الجثه‌ای که از کانل پاناما و سوئز خواهند آمد، کرده‌اند.»

«سال آینده که شبکه‌ِ راه‌ها بهینه می‌َشود، قیمت‌‌گذاری رقابتی برای ترانزیت از راه کانال نقشی اساسی ایفا می‌کند.»
وی همچنین معتقد است با سقوط قیمت نفت در ژانویه، و در پی آن با کاهش قیمت سوخت کشتی‌ها، مالکان کشتی‌ها کشتی‌های فرسوده‌ی خود را اوراق نکنند و مشغول به کار نگه می‌دارند تا از قیمت پایین سوخت سود ببرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.