| کد خبر: 64592 |

مدیرعامل جدید فولکس واگن انتخاب شد

تین نیوز | گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن درپی رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی که مارتین وینترکورن را وادار به کناره گیری از سمتش کرد، ماتیاس مولر، رییس پورشه را به عنوان مدیرعامل جدید خود انتخاب کرد.

مولر جانشین مارتین وینترکورن شد که هفته گذشته در پی افشا شدن تقلب فولکس واگن در تست آلایندگی میلیونها خودرو، از سمت خود استعفا کرد.

مدیرعامل جدید فولکس واگن گفت: اولویتش کسب مجدد اعتمادی خواهد بود که این شرکت پس از رسوایی اخیر از دست داده است.

وی پس از اینکه از سوی هیات مدیره به سمت مدیرعاملی منصوب شد، اظهار کرد: تحت مدیریت من فولکس واگن برای طراحی و اجرای دقیق‌ترین استانداردهای صنعت خودرو از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

مولر که در مقر فولکس واگن در شهر وولفسبورگ سخن می‌گفت، اظهار کرد: این شرکت با چالشهای کم سابقه ای روبروست اما تصریح کرد مطمئن است که از عهده مسئولیتش برخواهد آمد. وی وعده داد فولکس واگن را به شرکتی قوی‌تر از گذشته تبدیل خواهد کرد.

پورشه برند فولکس واگن است و مولر 62 ساله در مدت چهار دهه گذشته برای بخشهای مختلف این گروه خودروسازی کار کرده است.

فولکس واگن روز جمعه جزییات جدیدی را درباره رسوایی تقلب خود فاش و اعلام کرد شماری از کارمندانش تا زمان مشخص شدن جزییات تقلب آلایندگی، از کار معلق شده اند. همچنین اعلام کرد هیات مدیره خود را کوچکتر خواهد کرد و موقعیت مدیر تولید را حذف می‌کند.

انتصاب مولر به سمت مدیرعامل فولکس واگن در شرایطی اعلام شد که وزیر حمل و نقل آلمانی از دستکاری شدن تست آلایندگی 2.8 میلیون خودرو در این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه اسکای نیوز، دولت انگلیس تحقیقات درباره دستکاری اطلاعات مربوط به آلایندگی خودروها را آغاز کرده و ممکن است همه خودروهای دیزلی در این کشور مجددا تست لازم را بگذرانند.

گفته می‌شود جزییات مربوط به 11 میلیون خودرویی که مجهز به نرم افزار جنجالی فولکس واگن هستند، بزودی منتشر می‌شود. این نرم افزار که در مدلهای دیزلی خودروهای فولکس واگن بکار رفته است، در زمان انجام تستهای آلایندگی موتورهای آنها را دارای آلایندگی کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است همه ادعاهایی که علیه فولکس واگن مطرح می‌شوند را جدی خواهد گرفت و تحقیقات درباره این شرکت را اعلام کرد.

این رسوایی که بزرگترین رسوایی تاریخ 78 ساله فولکس واگن است، شهرت و اعتبار این گروه خودروسازی را خدشه دار کرده و آلمان را شوکه ساخته است.

وینترکورن که از سال 2007 مدیرعامل فولکس واگن بود، چهارشنبه گذشته پس از اعلام استعفای خود اظهار کرد مسئولیت این رسوایی را برعهده می‌گیرد اما تاکید کرد شخصا کار خلافی انجام نداده است.

در همین حال آسوشیتدپرس گزارش داد سوییس در پی رسوایی تقلب فولکس واگن در آمریکا، فروش خودروهای گروه فولکس واگن را که سیستمهای آلایندگی قدیمی دارند، ممنوع کرده است.

مقامات سوییسی اعلام کردند این ممنوعیت شامل همه خودروهایی است که موتور دیزلی با استاندارد یورو 5 دارند اما این ممنوعیت فقط برای خودروهایی است که فروخته نشده یا ثبت نشده اند و شامل خودروهای مجهز به موتور یورو 6 نیست.

فولکس واگن تبلیغ خودروهای دیزلی پاک در آمریکا را متوقف کرده و سخنگوی این شرکت اعلام کرد این تبلیغات زمانی از سرگرفته خواهند شد که خودروهای دیزلی پاک مجددا موجود باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.