| کد خبر: 61706 |

بهسازی خطوط یا تامین نشدن امنیت

ترکیه: تا پایان تعمیرات قطارهای ایرانی نیایند

تین نیوز | چند هفته پس از حملات چندباره گروه‌های تروریستی در خاک ترکیه به قطارهای ایرانی، سرانجام این کشور تکلیف آینده هم‌کاری‌های ریلی دو طرفه را لااقل برای مدت کوتاهی روشن کرد.
 
 
به دنبال دو سوءقصد به قطارهای مسافرتی که حامل مسافران ایرانی بودند مدیرعامل شرکت رجا به عنوان تنها شرکت ایرانی که به مقصد استامبول قطارهای برنامه‌ای دارد به ایسنا خبر داد که تا تامین کامل امنیت قطارها، برنامه‌های گذشته متوقف خواهد شد.
 
 
در این راستا شرکت راه‌آهن نیز اعلام کرد کار بررسی دقیق‌تر ابعاد ماجرا و البته توضیح مقامات کشور ترکیه را وزارت امور خارجه ایران دنبال می کند و انتظار این وجود دارد که ترک ها در این رابطه توضیحاتی کامل ارائه کنند.
 
 
در کنار حمله به قطارها، کامیون‌های ترانزیتی ایران نیز از مهلکه ترکیه جان سالم به در نبردند و در چند مرحله مختلف اسیر افراد ناشناسی شدند که به قصد آتش زدن این کامیون‌ها و از بین بردن محموله‌های ترانزیتی در منطقه چالدران ترکیه کمین کرده بودند.
 
 
با وجود تمام این ابهام‌ها اما دولت ترکیه ترجیح داد در این رابطه گزارشی علنی ارائه نکند و کار تنها به قول‌های ارائه شده از سوی سفیر این کشور در تهران خلاصه شد.
 
 
با گذشت چند هفته از این نامنی‌ها، حالا به نظر می‌رسد دولت ترکیه حداقل برای قطارها بهانه‌ای جدید پیدا کرده و حرکت قطارهای ایرانی در خاک این کشور تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است.
 
 
بر اساس آنچه از سوی شرکت رجا اعلام شده ادامه عملیات بازسازی خطوط ریلی در حدفاصل ایستگاه‌های موش و تاتوان و ایستگاه‌های اوزآلپ و کاپیکوی در راه آهن این کشور، باعث شده در حال حاضر امکان تردد قطارهای ایرانی در خاک ترکیه وجود نداشته باشد.
 
 
بازگرداندن حرکت قطارها به روال عادی نیز منوط به اعلام دوباره راه‌اهن ترکیه شده است.
 
 
هرچند در این اطلاعیه هیچ خبری از توضیحات ارائه شده از سوی دولت ترکیه درباره حوادث اخیر و نامنی‌ها نیست اما نمی‌توان این تعمیرات را با اتفاقات اخیر کاملا بی ارتباط دانست. دولت ترکیه از چند ماه قبل که در اقدامی یک طرفه اوضاع مرز بازرگان را به هم ریخت تا امروز که تعمیرات خطوط ریلی را دست‌آویز توقف حرکت قطارهای ایران قرار داده هیچ توضیحی درباره هدف اصلی رویکرد خود ارائه نکرده است و باید دید آیا درباره نامنی‌ها اخیر نیز همین روند را در پیش خواهد گرفت یا تنها با جمله جاده در دست تعمیر است کار را فیصله خواهد داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.