| کد خبر: 6046 |

عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزیایی ادامه خواهد یافت

تین نیوز | سه مقام ارشد استرالیایی، مالزیایی و چینی در کنفرانسی خبری در کانبرای استرالیا تأکید کردند: عملیات جستجو برای پیدا کردن هواپیمای مسافربری ناپدید شده ی مالزیایی، بدون هیچ خلل یا تعویقی، قطعاً ادامه خواهد یافت.

در ابتدای این کنفرانس خبری که به میزبانی مقامات استرالیایی برگزار شد، وارن تراس، معاون نخست وزیر استرالیا، گفت: پرواز ام اچ 370 شرکت هواپیمایی مالزی با 239 سرنشین و خدمه، که از کوالالامپور عازم پکن بود، در 8 مارس 2014 ، از صفحه رادار ناپدید شد. جستجو برای یافتن این هواپیما در مکانی (آب های) بسیار دورافتاده و در شرایط دشوار، یکی از سخت ترین عملیات جستجو تا کنون در جهان بوده است.

وی تأکید کرد: مسئولیت اصلی این عملیات با مالزی است زیرا این هواپیما متعلق به آن کشور بوده است و از این رو، مقر «ستاد بین المللی تحقیقات درباره سقوط و سانحه» در کوالالامپور، پایتخت مالزی قرار داده شده است. تراس افزود: با این حال، از آنجایی که به نظر می رسد این هواپیما در منطقه جستجوی هوایی و دریایی استرالیا ناپدید شده باشد، ما رهبری عملیات جستجو را عهده دار شده ایم. وی اضافه کرد: مسئولیت رهبری این عملیات بین المللی، بالاخص در 41 روز گذشته از 53 روزی که این هواپیما ناپدید شده، به عهده استرالیا بوده است.

در خلال این مدت، چهار میلیون و ششصد و سی و هشت هزار و سیصد و هفتاد کیلومتر مربع از اقیانوس وارسی و جستجو شده، که در نوع خود، تلاشی عظیم بوده است. وی افزود: متأسفانه تمامی این تلاش ها بی نتیجه بوده و هیچ چیزی تا کنون پیدا نشده است. ما به اطلاعاتی که درباره صحیح بودن محل جستجو برای یافتن هواپیمای مزبور به ما داده شده بود، مطمئن بودیم، اما در عمل، این اطمینانِ ما، تا این لحظه به پیدا کردن حتی کوچک ترین اثری از این هواپیما منتهی نشده است.

تراس افزود: با این حال، عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما ادامه خواهد یافت و دست کم برای یک ماه دیگر از زیردریایی بلوفین-21 در این عملیات استفاده خواهد شد. به احتمال زیاد، اکثر تجهیزات لازم برای این عملیات را بخش خصوصی تأمین خواهد کرد.

سپس هشام الدین حسین، وزیر دفاع مالزی و سرپرست وزارت حمل و نقل این کشور، پشت تریبون رفت و گفت: مذاکرات سه جانبه ی امروز صبح (دوشنبه) میان مقامات استرالیایی، مالزیایی و چینی بسیار خوب برگزار شد. هیأت های اعزامی از سه کشور یاد شده برای شرکت در این مذاکرات، بسیار قوی و کارآمد هستند و ما با هم نقشه راه رو به جلو برای ادامه عملیات جستجو را طراحی کردیم. این نشان دهنده ی تعهدی است که ما به همه، به خصوص در رابطه با وعده هایی که به خانواده ها(ی مسافران این هواپیما) مبنی بر این که جستجو برای یافتن این هواپیما همچنان ادامه خواهد یافت، داریم.

وی سپس به نمایندگی از دولت و مردم مالزی و همچنین از طرف (خانواده های) مسافران پرواز ام اچ 370، از تشریک مساعی دو کشور استرالیا و چین، به خصوص مقامات استرالیایی برای عملیات جستجو و مقامات چینی برای تعامل با خانواده های مسافران و اطلاع رسانی به آنان در پکن، تشکر و قدردانیِ ویژه کرد.

هشام الدین حسین سپس تأکید کرد: مباحثاتی که ما امروز صبح با هم داشتیم حاکی از آن است که مرحله ی جدید عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما، بسیار منظم، سازماندهی شده و متمرکز خواهد بود و به عقیده ی من، ما در مسیر صحیح قرار داریم. اولین نشست (میان مقامات و کارشناسان سه کشور) روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. وی اضافه کرد: این فرصتی مناسب برای سایر کشورها، مؤسسات تحقیقاتی و اشخاص ثالث است که در مرحله نخست عملیات جستجو و نجات، با ما همراه نبودند تا به این عملیاتِ بی سابقه ی جستجو بپیوندند، زیرا جستجوها ادامه خواهد یافت.

ینگ چائونتانگ، وزیر حمل و نقل چین، با استفاده از مترجم انگلیسی در این کنفرانس خبری صحبت کرد. وی گفت: من از سوی دولت چین، مسئولیت رهبری هیأت اعزامی چین به کانبرا را برای شرکت در مذاکرات سه جانبه در سطح وزرا برای جستجوی هواپیمای پرواز ام اچ 370 مالزی، عهده دار هستم.

وی سپس از کشور استرالیا به عنوان میزبان و مالزی به عنوان کمک کننده برای برگزاری این نشست، تشکر و قدردانی کرد. چائونتانگ همچنین از اعضای جامعه بین المللی برای حمایت شان از تلاش های جستجو و مصمم بودنشان در این خصوص، تشکر صمیمانه کرد.

وزیر حمل و نقل چین نیز مانند دو مقام استرالیایی و مالزیاییِ نامبرده تأکید کرد که هیچ خلل یا تعویقی در عملیات جستجو رخ نخواهد داد و این عملیات تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.