| کد خبر: 57913 |

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

تین نیوز | طلا در بازار جهانی در پی توافق یونان با وام دهندگانش در منطقه یورو و ارزیابی سرمایه گذاران از افزایش نرخهای بهره در آمریکا، با کاهش قیمت روبرو شد.
 
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور با 0.8 درصد کاهش، به 1154 دلار رسید و تا ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی 1156 دلار معامله شد.
 
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت، با 0.2 درصد افزایش، 1159 دلار معامله شد.
 
طلا پس از اینکه چهارشنبه گذشته به 1147 دلار سقوط کرد، هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.
 
این فلز ارزشمند از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز ارزشمند را محدود کرده، نزول کرده است و نگرانیها نسبت به شکاف در منطقه یورو هم تاثیری در پشتیبانی از طلا نداشت در حالیکه طلا در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به یک سرمایه گذاری مطمئن تبدیل می‌شود و تقاضای بالایی پیدا می‌کند. به این ترتیب طلا همچنان تحت تاثیر صعود دلار و دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا به روند نزولی ادامه داده است.
 
طلا با آماده شدن بازار برای تغییر سیاستهای پولی آمریکا، در چهار سه ماهه گذشته کاهش داشته که طولانی‌ترین روند نزولی از ژوئن 1997 محسوب می‌شود.
 
جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته در اظهارات نیم سالانه اش در مقابل کنگره تاکید کرد نرخهای بهره تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.
 
شاخص دلار بلومبرگ که ارز آمریکا را در برابر سبدی از 10 ارز بزرگ می‌سنجد، پس از اعلام خبر توافق یونان با کشورهای منطقه یورو تغییر چندانی نداشت. ارزش دلار امسال 5.1 درصد صعود کرده و صعود طلا را که معمولا خلاف جهت این ارز حرکت می‌کند، محدود ساخته است.
 
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 15.4899 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، به 1022 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.6 درصد کاهش، 648 دلار معامله شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.