| کد خبر: 51032 |

تغییر پایگاه آسیایی جنرال موتورز

تین نیوز | جنرال موتورز قصد دارد تا یک دهه آینده حداکثر پنج درصد از سهم بازار هند را که تا سال 2025 سومین بازار بزرگ خودروی جهان خواهد شد، تصاحب کند.
 
این خودروساز که پس از 18 سال حضور در هند، با ضرر در این کشور روبرو شده است، قصد دارد با عرضه محصولات جدید میزان فروش را بهبود بخشیده و هند را به قطب جدید تولید و صادرات جهانی خود تبدیل کند و از مشکلات کره جنوبی که هزینه‌های نیروی کار آن در سال‌های اخیر رشد فزاینده ای داشته است، کم کند.
 
در راستای طرح استراتژیکی که قرار است امسال اعلام شود، جنرال موتورز خودروهای ساب کامپکت با طراحی جدید در هند عرضه خواهد کرد که در آنجا خریداران متقاضی مدل‌هایی با فضا و قابلیتهای بیشتر هستند.
 
استفان جکوبی، مدیر فعالیتهای بین الملل جنرال موتورز به رویترز گفت: ما نسبت به بازار هند کاملا خوش بین هستیم و انتظار داریم فرصت خوبی برای برند شورولت در این کشور وجود داشته باشد.
 
اهمیت یافتن تدریجی هند در تغییرات استراتژی فورد موتور و نیسان موتور برای افزایش صادرات از این کشور انعکاس یافته است.
 
از زمان مدیریت جاکوبی، جنرال موتورز در فعالیت‌های تولیدی جهانی خود تغییراتی داده تا سود بهتری بدست آورد. این شرکت کارخانه‌هایش در استرالیا و اندونزی را تعطیل کرده و فعالیت‌هایش در تایلند را محدود کرده است و اکنون هند تا حدودی جایگاه کره جنوبی به عنوان پایگاه صادرات آسیایی کلیدی جنرال موتورز را تصرف خواهد کرد.
 
کره جنوبی سال‌ها قطب صادراتی کم هزینه برای جنرال موتورز بوده و در حدود یک پنجم از تولید جهانی این شرکت سهم داشته است اما هزینه‌های نیروی کار در پنج سال گذشته تقریبا نیمی افزایش داشته و این کشور را از نظر سبد هزینه بالا به سطح ژاپن رسانده است.
 
موسسه آی اچ اس پیش بینی کرده است تولید جنرال موتورز در کره جنوبی بیش از یک سوم کاهش خواهد یافت و به 365 هزار خودرو تا سال 2025 خواهد رسید.
 
جنرال موتورز امیدوار است تا سال 2025 فروش خودرو در هند را به 400 هزار دستگاه برساند که رشد چشمگیری در مقایسه با 57 هزار و 600 دستگاه در سال گذشته خواهد بود با اینهمه آی اچ اس پیش بینی می‌کند فروش این خودروساز در هند تا سال 2025 بیش از 300 هزار دستگاه نخواهد بود.
 
این شرکت 38.5 میلیارد روپیه (604 میلیون دلار) در مدت یک سال منتهی به مارس در هند ضرر کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.