| کد خبر: 45273 |

هزینه میلیاردی خودروسازان برای طراحی خودروهای برقی

تین نیوز | خودروسازان بزرگ با وجود رونمایی خودروهای لوکس قوی که با موتورهای بنزینی کار می‌کنند، وعده دادند تسلیم فروش ضعیف خودروهای برقی نمی‌شوند.
 
نوربرت رایتهوفر، مدیرعامل بی ام و در نمایشگاه خودروی بین المللی ژنو اظهار کرد: این شرکت نمی‌تواند بدون خودروهای باتری داری مانند مدل کامپکت i3 موفق شود.
 
وی با اشاره به اینکه این خودروساز آلمانی نمی‌تواند بدون خودروهای برقی به هدف کاهش آلایندگی دست پیدا کند، گفت: در آینده خودروهای برقی مورد تقاضا خواهند بود.
 
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، از 12.5 میلیون خودرویی که سال گذشته در اروپا به فروش رفتند تنها حدود 75 هزار دستگاه خودروی برقی یا هیبریدی بودند. با اینهمه شرکت‌های خودروسازی به دلیل ملزم شدن به کاهش آلایندگی محصولاتشان و همچنین نظر به محدودیت‌های خودرو در چین که با آلودگی شدید هوا مبارزه می‌کند، میلیاردها دلار صرف طراحی این خودروها می‌کنند.
 
اتحادیه اروپا خودروسازان را ملزم کرده است میزان انتشار دی اکسید کربن خودروهای جدیدشان از 130 گرم به ازای هر کیلومتر در سال جاری باید به 95 گرم تا سال 2021 کاهش پیدا کند.
 
دیتر زنچه، مدیرعامل دایملر اظهار کرده خودروهای هیبریدی که ترکیبی از احتراق و باتری‌ها هستند، گزینه جذابی به شمار می‌روند و پلی به سوی خودروهای آینده بدون آلایندگی خواهند بود. دایملر در نمایشگاه ژنو یک سدان سی کلاس هیبریدی را معرفی کرد.
 
با اینهمه زتچه خاطرنشان کرد باتری‌هایی با عمر طولانی که به خودروهای برقی امکان می‌دهند بازار را تسخیر کنند، حداقل تا پنج سال دیگر عرضه نخواهند شد.
 
درخواست برای ادامه طراحی خودروهای جایگزین در حالی مطرح است که خودروهای لوکس پیشرفته در نمایشگاه امسال ژنو خودنمایی می‌کنند. لامبورگینی، فراری و آئودی خودروهای پرسرعتی را رونمایی کرده اند که ساخت آنها صدها هزار دلار هزینه داشته و دایملر هم لیموزین مایباخ پولمان را به نمایش گذاشته که بالای 500 هزار دلار قیمت دارد.
 
مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن بر تعهد شرکتش نسبت به فناوری‌های جدید تاکید کرد با اینهمه برند لامبورگینی این شرکت خودروی اسپورت آونتادور ال پی 750-4 سوپرولوس را به نمایش گذاشت که 750 اسب بخار قدرت داشته و با سرعت 350 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. این خودرو 375 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر منتشر می‌کند.
 
فولکس واگن یک کوپه اسپورت مفهومی هم رونمایی کرد که هیبریدی بوده و تنها 46 گرم در هر کیلومتر دی اکسید کربن منتشر می‌کند.
 
خودروسازان در مورد فروش امسال در چین، آمریکا و اروپا که سه منطقه پراهمیت صادراتی برای خودروسازان آلمانی به شمار می‌روند، خوشبین هستند. با اینهمه انتظارات بالا تحت الشعاع اوضاع روسیه و مشکلات اقتصادی بازارهای کلیدی دیگری مانند برزیل قرار گرفته است.
 
تحلیلگران موسسه آی اچ اس اتوموتیو رشد بازار جهانی خودرو در سال 2015 را 2.4 درصد پیش بینی می‌کنند. فروش خودرو در اروپا سال گذشته 5.6 درصد رشد کرد که نخستین رشد از سال 2007 بود.
 
توجه ویژه به خودروهای لوکس در نمایشگاه ژنو شکاف بازار میان فروش ثابت به ثروتمندان و تقاضای ضعیف‌تر برای خودروهایی با قیمت متوسط را بارز کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.