| کد خبر: 43870 |

فراخوان لندروور برای ده‌ها هزار خودرو

تین نیوز | جگوار لندروور آمریکای شمالی برای بیش از 61 هزار خودرو به دلیل ایراد نرم افزاری کیسه‌های هوا که ممکن است مانع از به کار افتادن آنها شود، فراخوان داد.
 
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا اعلام کرد این شرکت برای 61 هزار و 793 خودروی رنج روور و رنج روور اسپورت که در فاصله سال 2012 تا 2015 تولید شده‌اند، فراخوان خواهد داد.
 
مالکان خودرو در مورد این فراخوان که از 17 آوریل آغاز می‌شود، مطلع خواهند شد و واسطه‌های فروش بدون دریافت هزینه، نرم افزار کیسه هوا را به‌روزرسانی می‌کنند.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده، هیچ تصادف یا مجروحی در ارتباط با این مشکل گزارش نشده است.
 
این فراخوان دومین فراخوانی است که جگوار لندروور آمریکای شمالی در ماه جاری انجام داده است. فراخوان اولی برای 104 هزار خودرو به دلیل مشکل ترمز و چراغ ترمز آنها بود.
 
فراخوان‌های کیسه هوا سال گذشته صنعت خودرو را فراگرفت. فیات کرایسلر اتوموبیل، هوندا موتور و تویوتا موتور در ژانویه برای 2.1 میلیون خودرو به دلیل مشکل کیسه‌های هوا فراخوان دادند.
 
بعضی از این خودروها پس از فراخوان گسترده سال گذشته که از سوی 10 خودروساز بزرگ در ارتباط با کیسه‌های هوای مرگبار ساخت تاکاتا صورت گرفت، مجددا تحت فراخوان قرار گرفتند.
 
کیسه‌های هوای تاکاتا به دلیل استفاده از بادکننده معیوب در خطر ترکیدن و پرتاب ترکش وار قطعات در داخل خودرو قرار داشتند که منجر به فراخوان بیش از 20 میلیون خودرو شد. پنج نفر از قربانیان کیسه هوای تاکاتا در آمریکا بوده و همه آنها سرنشین خودروهای هوندا بودند.
 
این بزرگترین چالش برای فناوری از اواسط دهه 1990 بود که رگولاتور ایمنی آمریکا تحقیقات در مورد گزارش‌های مربوط به نسل اول کیسه‌های هوا را آغاز کرد. این کیسه‌ها با چنان شدتی باز شده بودند که کودکان و بزرگسالان با جثه کوچک در صندلی جلو کشته شده بودند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، در آمریکا زمانی که یک خودروساز یا سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه به وجود نقص در خودرو پی می‌برند، معمولا خودروساز داوطلبانه قبول می‌کند برای رفع ایراد مذکور فراخوان صادر کند.
 
طبق آمار دولتی، خودروسازان سال گذشته برای حدود 64 میلیون خودرو در آمریکا فراخوان دادند که دو برابر رکورد قبلی ثبت شده در سال 2004 بود و انتظار می‌رود در سال 2015 با افزایش فشار رگولاتورها بر خودروسازان به منظور اقدام سریع‌تر در رفع مشکلات شناسایی شده، تعداد بیشتری خودرو فراخوان شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.