| کد خبر: 39323 |

۵ پیش بینی برای بیمه دریایی

تین نیوز | تحلیلگران صنعت بیمه در دنیا با پنج پیش‌بینی برای بیمه دریایی در سال 2015 ، از ضرر این صنعت خبر می دهند.
 حجم مازاد و در عین حال ورود كشتی‌های بزرگ‌تر منجر به پایین ماندن كرایه‌ها شده و هجوم سرمایه و ورود كشتی‌ها به عرصه حمل‌ونقل كرایه‌ کشتی ها را به نرخ سال‌های اولیه دهه  2000 رسانده است که خود بار بزرگی را بر دوش بیمه گزاران تحمیل کرده است.
پنج پیش‌بینی زیر با توجه به وضع موجود و نگاه به چند سال اخیر در صنعت بیمه ارائه شده است.
1- بیمه‌گران دریایی  در سال 2015 ضرر بیشتری را متحمل می‌شوند
امروزه شركت‌های بیمه گروابستگی بیشتری به هسته مركزی بیزنس خود دارند .مارك كارنی، مدیر بانك انگلیس در سال گذشته اظهار كرد: چرخه نرم بازار مالی منجر به ایجاد همین چرخه در بیمه می‌شود كه تركیب نامناسبی را فراهم می‌كند.
2-  ورود بازیگران جدید به عرصه بیمه
با ظهور بازارهای جدید، بازیگران جدید نیز به عرصه بیمه دریایی اضافه می‌شوند. اگر چه حوزه بیمه دریایی سابقه خوبی در سودرسانی نداشته است اما هنوز بسیاری در صف ملحق شدن و فعالیت در این حوزه هستند. به هر حال برخلاف پیش‌بینی كارشناسان، اطلاعات كتاب مرجع" 101 اقتصاد" حاكی از ورود بازیگران جدید به این عرصه به خصوص از آسیا و آمریكای لاتین است.
این موضوع به طور اخص خود را در دو شركت بزرگ بیمه چین با نام‌های People Insurance و China Pacific Insurance نشان داده است كه با احتساب صادرات عظیم از دولت چین به اروپا و آمریكای شمالی، دست به بیمه‌گذاری عظیم كالاها زده‌اند.
و اما سؤال اساسی این است كه آیا بازیگران جدیدالورود به عرصه بیمه، به سوددهی می‌رسند؟ جواب این سؤال به نظر كارشناسان خیر است. اما ظاهراً این عدم سوددهی مانع از ورود بازیگران جدید به این عرصه نمی‌شود.
3- تحریم‌ها
تحریم‌ها در سال 2015 همچنان آزاردهنده خواهند بود. متأسفانه در جریان تحریم‌ها، بیمه‌گزاران بعنوان پلیسی عمل می کنند كه در نقش اجرای تحریم‌ها بازی می‌کنند و این در حالی است كه بابت اجرای این تحریم‌ها در حوزه دریایی، چیزی به آنها تعلق نمی‌گیرد. در این صورت معمولاً بیمه‌گزاران دست به لابی با قانون‌گزاران می‌زنند تا آنها را در جریان نگرانی خود در خصوص تحریم‌های موجود قرار دهند.
4- اعمال قانون Nairobi
كنوانسیون Nairobi مصوب IMO در سال 2007 در تاریخ 14 آوریل 2015 لازم‌الاجرا خواهد شد. این كنوانسیون بر جمع‌آوری بقایای كشتی‌ها و یدك‌كش‌های اوراق و یا كانتینرهای بلاتكلیف در كشورهای ساحلی دلالت می‌كند.
این قانون با اعمال در كشورهای ساحلی بار اصلی را ابتدا بر دوش كشتی‌داران و در نهایت بیمه‌گزاران می‌گذارد. در حال حاضر 11 دولت ،كنوانسیون یادشده را به تصویب رسانده‌اند و بسیاری دیگر در صدد اجرای این كنوانسیون برآمده‌اند.
در سال 2015، بیمه‌گزاران اجرای وسیع این قانون در سراسر دنیا را پیش‌بینی می‌كنند كه بار مالی بر دوش آنها خواهد گذاشت.
5- تهدیدات سایبری
 براساس نظر دو بیمه‌گزار بزرگ در زمینه حمل‌ونقل دریایی، خطرهای سایبری یكی از موضوعات روز در سال 2015 خواهد بود. در حال حاضر اتحادیه جهانی بیمه دریایی، كلوپ‌های P&I و در نهایت IMO در حال بحث و سیاست‌گزاری در این زمینه اند.
در حقیقت سیاست‌های متفاوتی در زمینه پوشش‌دهی خطرهای سایبری از سوی بیمه‌گزاران وجود دارد و علی‌رغم وضع یك سیاست مشخص از اوایل دهه 2000  در این زمینه، هیچگونه توافق بین‌المللی وجود ندارد.
اگر چه در حال حاضر، انتظار می‌رود هیچ‌گونه استثنایی در پوشش‌دهی این موضوع نباشد، اما امكان دارد موارد مربوط به جنگ و تروریسم در كلوپ‌های P&I خارج از پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.