| کد خبر: 37516 |

همکاری ازمیر و شیراز برای توسعه روابط گردشگری

سفر سالانه ۲ میلیون ایرانی به ازمیر ترکیه

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی منه‌من در ازمیر ترکیه گفت: ما آمادگی کامل برای همکاری در زمینه‌های گردشگری و تجاری با استان فارس و شیراز را داریم.
 
«ییلماز گورال»، شنبه 20 دی در دیدار هیئت تجاری ترکیه‌ای با مدیران سازمان میراث فرهنگی فارس و اعضای اتاق بازرگانی شیراز گفت: زمینه‌های خوبی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و تبادل گردشگر بین ایران و ترکیه بخصوص بین ازمیر و استان فارس و شیراز وجود دارد.
 
وی با یادآوری اینکه مجموع تجارت ایران و ترکیه اکنون سالانه 15 میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: افزایش این رقم یکی از اهداف توسعه روابط تجاری و گردشگری است که منافع اقتصادی دو کشور را تامین خواهد کرد.
 
این فعال تجاری ترکیه با بیان اینکه سالانه حدود 2 میلیون گردشگر از ایران به ازمیر ترکیه سفر می‌کنند، گفت: اما متاسفانه تعداد گردشگرانی که از ترکیه به ایران سفر می‌کنند بسیار محدود است و یکی از اهداف توسعه روابط می‌تواند افزایش شمار گردشگران باشد.
 
گوردال با تصریح اینکه شباهت‌های زیادی بین ازمیر و فارس و منه‌من و شیراز وجود دارد، گفت: این منطقه به لحاظ کشاورزی خصوصا در تولید پنبه، در سطح ترکیه و جهان شناخته شده است.
 
وی با اشاره به محدودیت‌های ترکیه در ذخایر انرژی فسیلی گفت: با توجه به دسترسی نداشتن ما به ذخایر نفتی، به‌دنبال تامین انرژی برق با استفاده از آب و آفتاب هستیم.
 
گوردال به فعالیت‌های ازمیر در تجارت پوشاک، چرم، کفش و پروفیل‌های ساختمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه‌های توریستی، ایجاد مراکز اقامتی و پذیرایی و ... ظرفیت‌های خوبی در ازمیر وجود دارد.
 
این فعال تجاری کشور ترکیه همچنین به وجود ظرفیت‌های ترابری هوایی در کشورش اشاره و تاکید کرد که امکان توسعه پرواز در خطوط هوایی شیراز به ترکیه و همچنین اتصال شیراز و فارس به سایر کشورهای جهان از طریق ترکیه و با بهره‌بردن از امکانات خطوط هوایی آن کشور وجود دارد.
 
صبح امروز یک هیئت تجاری، بازرگانی از ازمیر ترکیه، برای دیدار با اعضای اتاق بازرگانی شیراز و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس و زمینه‌سازی برای ایجاد و توسعه ارتباطات تجاری و گردشگری، به شیراز وارد شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید 0 0

    متاسفم برای ایرانیهای که اب به اسیبان دشمن میریزند.