| کد خبر: 170162 |

خسارت 920 میلیون دلاری اعتصابات اخیر کارکنان راه‌آهن فرانسه

اعتصاب ناموفق کارکنان راه‌آهن فرانسه در اعتراض به برنامه اصلاحات رییس‌جمهور این کشور خسارتی 920 میلیون دلاری برای شرکت ملی راه‌آهن فرانسه بر جا گذاشته است.

تین نیوز

اعتصاب ناموفق کارکنان راه‌آهن فرانسه در اعتراض به برنامه اصلاحات رییس‌جمهور این کشور خسارتی 920 میلیون دلاری برای شرکت ملی راه‌آهن فرانسه بر جا گذاشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صدا‌وسیما، خبرگزاری فرانسه نوشت: پس از گذشت چند ماه از برگزاری اعتصابات پیاپی کارکنان شرکت اس ان سی اف یا شرکت ملی راه‌آهن فرانسه که از آوریل آغاز شد، قانونگذاران با برنامه بررسی اصلاحات در ژوئن موافقت کردند.

برگزاری 37 روز اعتصاب از سوی راهبران و دیگر کارکنان این شرکت که بزرگترین اعتصاب در سه دهه گذشته توصیف شده است سبب لغو و تاخیر سفر 4 میلیون و 500 هزار مسافر در شبکه فعالیت های مسافربری روزانه شده است.

براساس گزارش ها، میزان خسارات مالی ناشی از دست از کار کشیدن کارکنان که تقریبا روزانه 21 میلیون یورو تخمین زده می شود غیر از ضرر سود خالص 670 میلیون یورویی سال گذشته میلادی محاسبه می شود.

بلیط‌های فروخته و لغو شده و همچنین مبلغ استرداد بهای بلیط‌ها و دیگر هزینه‌ها از جمله خسارات مالی محسوب می‌شوند.

از سوی دیگر، اعتصابات اخیر شرکت ملی راه‌آهن فرانسه سبب کاهش هزینه‌های عملیاتی به ارزش 140 میلیون یورو و عدم پرداخت دستمزد روزانه اعتصابیون و کاهش هزینه‌های برق مصرفی به دلیل کاهش تردد قطارها خواهد بود.

افزون بر آن این شرکت دولتی خدمات مسافربری و حمل‌ونقل ریلی فرانسه از پرداخت خسارت 160 میلیون یورویی به مسافرانی که برنامه سفر آنان دچار اختلال شده است، خبر داد.

کارکنان خدمات ریلی فرانسه هدف از برگزاری اعتصابات را اعتراض به برنامه دولتی بازنشستگی پیش از موعد توصیف کردند.

براساس نظرسنجی ها که مخالفت اکثر شهروندان فرانسه را با برگزاری ادامه اعتصابات نشان می دهد؛ تلاش کارکنان شرکت ریلی این کشور در متقاعد کردن افکار عمومی ناکام بوده است.

از سوی دیگر، استمرار اعتصاب با کاهش مشارکت کارکنان راه‌آهن فرانسه روبروست به گونه ای که در مقایسه با حضور 77 درصدی اعتصابیون در آوریل تازه ترین اعتصاب فقط شاهد حضور 13 درصدی کارکنان بوده است.

مکرون ضمن تاکید بر اجرایی کردن شعارهای تبلیغاتی ریاست جمهوری خود برای کاهش کسری بودجه و ادامه خدمات عمومی کشور، خواستار اجرای اصلاحات و ساماندهی در بدهی سنگین 45 میلیارد یورویی شرکت ملی راه‌آهن فرانسه شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.