| کد خبر: 168871 |

آمریکا تسلیم خواست هند برای توسعه بندر چابهار شد

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هندوستان، اعلام کرد که واشنگتن مانع طرح توسعه بندر چابهار ایران که با همکاری دهلی نو در جریان است، نخواهد شد.

تین نیوز

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هندوستان، اعلام کرد که واشنگتن مانع طرح توسعه بندر چابهار ایران که با همکاری دهلی نو در جریان است، نخواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  ایرنا ، اعلام این موضع در شرایطی است که دولت آمریکا در برهه های زمانی مختلف تلاش کرده بود در مسیر اجرای این پروژه سنگ اندازی کند.

هیلی که به هند سفر کرده است، در دیدار با مودی گفت: می‌دانیم که این بندر باید عملیاتی شود و آمریکا برای تحقق آن با هند همکاری می‌کند.

وی در تلاش برای توجیه این اقدام، گفت: هند واقعا تلاش کرده است که در افغانستان به ما کمک کند و کار بیشتری انجام دهد. بندر چابهار در تحقق این امر ضروری است.

هیلی در اشاره‌ای به تلاش‌های اخیر واشنگتن برای افزایش فشارها علیه تهران، افزود: متوجه هستیم که ایجاد تعادل بین این دو تا چه اندازه دشوار است.

به گزارش رویترز، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در عین حال از مودی خواسته است که واردات نفت از ایران را متوقف کند.

این در شرایطی است که «سواشما سواراج» وزیر امور خارجه هند به تازگی اعلام کرده بود که دهلی نو از هیچ تحریم‌ آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد.

«نیتین گادکاری» وزیر حمل و نقل جاده‌ای و راه آهن دولت هند هم شنبه گذشته ابراز امیدواری کرده بود که دهلی نو بتواند به رغم همه فشارهای آمریکا، بندر چابهار را تا ابتدای سال آینده میلادی عملیاتی کند.

موافقت‌نامه راهبردی تاسیس این بندر بین‌المللی در خرداد ماه 1395 و پس از اجرای برجام به امضای سران ایران، هند و افغانستان رسید.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.