| کد خبر: 166991 |

◄ واکنش متقابل روسیه به آمریکا با تحریم «بوئینگ»

در پی وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، دولت روسیه درصدد اجرای تحریم‌های متقابل است. یکی از مباحثی که توسط دولت روسیه در روزهای اخیر موردبررسی قرارگرفته است عدم فروش تیتانیوم به شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا است.

تین نیوز

در پی وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، دولت روسیه درصدد اجرای تحریم‌های متقابل است. یکی از مباحثی که توسط دولت روسیه در روزهای اخیر موردبررسی قرار گرفته است عدم فروش تیتانیوم به شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از یورونیوز، نمایندگان روس، روز جمعه اعلام کردند که در واکنش به تحریم‌های آمریکا، با تصویب قانونی روابط اقتصادی با این کشور را محدود و صادرات و واردات برخی محصولات را ممنوع خواهند کرد.

پیش‌نویس قانون تدوین‌شده توسط این نمایندگان هفته آینده در مجلس دومای روسیه بررسی خواهد شد. این قانون محدودیت‌هایی برای واردات نرم‌افزار، محصولات کشاورز، دارو، تنباکو و الکل در نظر خواهد گرفت.

خبرگزاری بین‌المللی روسیه (ریانووستی) در گزارشی از احتمال توقف تأمین تیتانیوم از سوی روسیه برای بوئینگ، شرکت چندملیتی فعال در حوزه ساخت هواپیما و صنایع دفاع آمریکا خبر داد.

سناتور سرگئی ریابوخین در گفتگو با راشاتودی گفته است: «تیتانیوم در میان فلزات کمیابی که روسیه به آمریکا صادر می‌کند برای چرخه فناوری تولید بوئینگ ضروری است.»

او افزود: این کشور همچنین می‌تواند صادرات مواد اولیه تولید موتورهای RD-180 مورداستفاده ناسا و پنتاگون را نیز ممنوع کند.

کمپانی روسی «وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما»، شرکت استخراج معادن و فلزات و همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده تیتانیوم در جهان است. این شرکت در واکنش به‌احتمال این تحریم‌ها با ابراز نگرانی از این موضوع گفته است که توقف صادرات تیتانیوم به کمپانی بوئینگ، این شرکت را تضعیف و از عرصه رقابت بازار‌های نوظهور حذف خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.