| کد خبر: 166899 |

با خروج تروریست ها،

اتوبان دمشق به حلب پس از هفت سال بازگشایی می شود

اتوبان بین المللی دمشق به حلب به عنوان مسیراصلی شمال به جنوب سوریه با خروج گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه پس از هفت سال به طور کامل بازگشایی می شود.

تین نیوز

اتوبان بین المللی دمشق به حلب به عنوان مسیراصلی شمال به جنوب سوریه با خروج گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه پس از هفت سال به طور کامل بازگشایی می شود.

به گزارش تین‌نیوز، رسانه های سوری روز جمعه به نقل از منابع محلی اعلام کردند که ترکیه به گروه های تروریستی تحت حمایت خود اعلام کرده است که باید شهرها و شهرک های مورک، خان شیخون، معره النعمان، سراقب و جسرالشغور استان ادلب را ترک کنند.

ترکیه به این گروه ها تاکید کرده که این تصمیم گرفته شده و راهی جزء این وجود ندارد و هر گروهی نخواهد از این شهرها عقب نشینی کند، مسئول درگیری با ارتش سوریه است.

منابع محلی اعلام کردند: این تصمیم براساس نتایج نشست های آستانه گرفته شده و بازگشایی مسیر دمشق به حلب و حلب به غازی انتپ قطعی است.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره‌ عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از سوی دیگر اعلام کرد: 17 مقر مشترک نظارت بر مناطق کاهش تنش با همراهی ایران در استان ادلب سوریه بر اساس نشست آستانه ایجاد شده است.

سرگئی رودسکوی افزود: روسیه 10 مقر، ایران هفت مقر و ترکیه 12 مقر در این منطقه ایجاد کرده تا بر آتش بس میان ارتش سوریه و گروه های مخالف نظارت کنند.

وی اضافه کرد: این مراکز باهم در ارتباط دائمی هستند و اوضاع ادلب به تدریج به شکل عادی باز می شود و نظامیان این سه کشور به وظایف خود عمل می کنند.

پس از اشغال استان ادلب از سوی تروریست ها و مسدود شدن جاده دمشق - حلب، جاده اثریا - خناصر تنها مسیر رفت و آمد به حلب است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.