| کد خبر: 162036 |

احداث بندر خشک در اراضی اینچه برون

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ از ساخت بندر خشک در اراضی اینچه برون خبر داد و گفت: ایران از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در این بندر استقبال می‌کند.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ از ساخت بندر خشک در اراضی اینچه برون خبر داد و گفت: ایران از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در این بندر استقبال می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست دو جانبه راه‌آهن‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان دوشنبه با حضور مدیر کل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ و هیات ترکمن به ریاست مراد بایرامف رئیس بخش اقتصاد و تامین مالی راه‌آهن ترکمنستان در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.

در این نشست محمدرضا قربانی، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به افتتاح خط نرمال در آذرماه سال ۹۳ با حضور روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان گفت: نزدیک سه سال است که از طریق مرز اینچه برون و به وسیله خط نرمال مراودات تجاری و بازرگانی با راه‌آهن ترکمنستان برقرار است.

وی با بیان اینکه در این مدت دو طرف بیشترین استفاده از این خط نرمال را داشته‌اند، خواستار احداث خط عریض در این منطقه شد و گفت: نزدیک به سه ماه است که عملیات خط عریض در این منطقه به اتمام رسیده است و ایران آماده اتصال به خط عریض ترکمنستان است.

قربانی یکی از مشکلات مبادلات میان دو طرف را نبود بوژی نرمال در ترکمنستان دانست و اظهار کرد: این کمبود موجب شده است تعداد واگن‌هایی که در این دو خط مبادله می‌شود کمتر از میزان مورد نظر باشد.

وی با تاکید بر اینکه آماده‌سازی خط عریض بهترین فرصت برای حل مشکل بوژی است، از تبدیل ۱۲۵۰ هکتار از اراضی اینچه برون به بندر خشک خبر داد و گفت: در حال حاضر دو شرکت قزاق و ایرانی در اینچه برون در این زمینه در حال فعالیت و ساخت انبار و سیلو هستند.

  مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با هزینه ۱۰۲ میلیارد تومانی بخش سرمایه‌گذاری بندر خشک را راه‌اندازی کنیم و با این اقدام ۳۰۸ هکتار آماده راه‌اندازی سیلو و دیگر اقدامات می‌شود. وی با اعلام اینکه از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در بندر خشک اینچه برون استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: به همین دلیل از طرف ترکمن خواستار اتصال سریع‌تر خط عریض هستیم.

 استقبال ترکمنستان در مشارکت برای احداث بندر خشک

از سوی دیگر مراد بایرامف، رئیس بخش اقتصاد و تامین مالی راه‌آهن ترکمنستان در این نشست با استقبال از مشارکت این کشور در احداث بندر خشک تاکید کرد: این امر موجب افزایش حمل‌ونقل بار و کالا است که به سود هر دو کشور تمام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ترکمنستان نهایت تلاش خود را برای اتصال به خط آهن ایران می‌کند، گفت: در این نشست قابلیت‌ها و راهکارهای افزایش حمل بار مورد توجه قرار گرفت؛ هر چند می‌دانیم که به لحاظ تحریم‌ها واریز پول برای ایران با مشکلاتی مواجه است اما خواستار چاره اندیشی و اتخاذ تدابیر در این زمینه هستیم تا مشکلات مالی و بدهی‌های ایران به این کشور برطرف شود. دو طرف در این جلسه به بررسی مشکلات و مسائل پیرامون همکاری‌های دوجانبه ازجمله مساله ساخت پل مرزی، تصمیم‌گیری‌های قطعی در مورد تفاهمات دو طرف و امضای پروتکل و انجام آن پرداختند.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.