| کد خبر: 161425 |

در دیدار معاون رئیس‌جمهور و رئیس مجلس سنا هندوستان؛

رئیس‌جمهور روحانی: روابط تهران – دهلی نو علیه هیچ کشوری نیست

رئیس جمهور، تاریخ روابط ایران و هندوستان را سرشار از صمیمیت و همکاری دانست و تاکید کرد: تاریخ و اشتراکات فرهنگی، سرمایه بزرگی برای روابط دولتها و پارلمان ها است که باید از آن بهره گرفت.

تین نیوز

 رئیس جمهور، تاریخ روابط ایران و هندوستان را سرشار از صمیمیت و همکاری دانست و تاکید کرد: تاریخ و اشتراکات فرهنگی، سرمایه بزرگی برای روابط دولتها و پارلمان ها است که باید از آن بهره گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس سنا هندوستان، با بیان اینکه مقامهای ارشد دو کشور برای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط تهران – دهلی نو ، اراده ای جدی دارند، گفت: روابط ما نه تنها علیه هیچ کشوری نیست، بلکه در راستای منافع دو ملت و منطقه است.

رئیس جمهور همچنین بر نقش مهم پارلمانها در توسعه روابط دولت ها تاکید کرد و گفت که مجالس ایران و هند با تقویت همکاریهای خود می توانند مسیر  تقویت روابط مشترک را بیش از پیش و همسو با منافع دو ملت هموارتر سازند.

معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس سنا هندوستان نیز در این دیدار که عصر شنبه در هتل محل اقامت دکتر روحانی برگزار شد، تاکید کرد که مجلس و دولت هندوستان از توسعه همه جانبه روابط تهران – دهلی نو حمایت می کنند و همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته اند.

«ونکایا نایدو» همچنین تقویت همکاری های دو کشور را در مبارزه با تروریسم ضروری خواند و اظهار داشت: همه کشورهای جهان باید روبروی تروریسم بایستند چرا که تروریسم مانع پیشرفت، توسعه و رفاه کشورها است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.