| کد خبر: 161381 |

قائم مقام وزیر راه:

◄ اعداد کلیدی در توافق‌های اقتصادی میان ایران و هند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: مذاکره با هندی‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران از 2 سال پیش آغازشده و در حال حاضر توافق‌های خوبی میان دو کشور در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی حاصل‌شده است.

تین نیوز

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: مذاکره با هندی‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران از 2 سال پیش آغازشده و در حال حاضر توافق‌های خوبی میان دو کشور در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی حاصل‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز، اصغر فخریه کاشان افزود: طبق قراردادی‌های منعقده بین دو طرف تاکنون بخشی از سرمایه‌گذاری‌های دولت هند در ایران به بار نشسته و بخشی دیگر در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری هندی‌ها در بندر چابهار برای نصب تجهیزات بندری، استفاده از فاینانس 150 میلیون دلاری دولت هند برای توسعه این بندر و فاینانس 150 میلیون دلاری دهلی‌نو برای خرید ریل، بخشی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های هندی در ایران است.

وی بابیان این که هم‌اکنون با شرکت های هندی برای سرمایه‌گذاری در ایران در حال مذاکره هستیم، گفت: در این مذاکرات تامین مالی فاینانس برای خرید 100 هزار تن ریل و خرید 300 هزار تن شمش فولاد برای تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان در دستور کار است تا بتوانیم سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری شرکت های هندی را در این زمینه در ایران تسهیل کنیم.

فخریه یادآور شد: بر اساس یکی دیگر از مذاکرات انجام‌شده، هندی‌ها با فاینانس 200 میلیون دلاری در تکمیل خط آهن زاهدان-چابهار اظهار تمایل کرده اند و مقررشده یک شرکت هندی سرمایه موردنیاز تکمیل این خط را فاینانس (تامین مالی) کند و هم‌اکنون مذاکرات ما با هندی‌ها در زمینه انعقاد قرارداد در دستور کار قرارگرفته است.

فخریه کاشان به یک پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری دیگر میان تهران و دهلی‌نو اشاره کرد و گفت: این پروژه مهم مربوط به تامین مالی خرید 200 لکوموتیو است که نیاز ما را در 15 سال آینده به لکوموتیو تامین خواهد کرد زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما نتوانستیم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم و واردات لکوموتیو ایران بسیار محدود بوده است.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی امروز (شنبه) با مودی و نیز رئیس جمهوری هند و همچنین وزیر امور خارجه دیدار و در نشست اقتصادی دوجانبه شرکت خواهد کرد.

مذاکرات رسمی و ملاقات رئیس جمهوری و نخست‌وزیر هند و هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور قرار است در کاخ حیدرآباد نخست‌وزیر این کشور برگزار شود.

روحانی صبح جمعه از یک مجموعه تاریخی به نام هفت‌گنبدان که نشانگر حضور قدرتمند سلاطین شیعه مذهب قطب شاهیان در این منطقه است بازدید کرد و سپس به اتفاق هیات همراه برای شرکت در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه در «مکه مسجد» شهر حیدرآباد حضور یافت.

مسلمانان این شهر با تجمع در مسیر حضور رئیس جمهوری ایران، با سردادن شعارهایی «روحانی خوش‌آمدی» و « زنده باد ایران، زنده باد هندوستان» از حضور وی در این آیین عبادی - سیاسی استقبال کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    100 هزار تن ریل میخوان وارد کنن؟!!!!!
    عملا نیاز یه سال کشور رو پوشش میده، دیگه چه نیازی به خرید شمش هست پس؟!