| کد خبر: 161339 |

حسن بیکی:

تاکید بر همگرایی سیاسی و نظامی در دستورکار ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همگرایی سیاسی و نظامی و بازسازی سوریه می تواند ازجمله موضوعات نشست ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه باشد.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همگرایی سیاسی و نظامی و بازسازی سوریه می تواند ازجمله موضوعات نشست ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه باشد.

به گزارش تین‌نیوز، ابوالفضل حسن بیکی در خصوص اهمیت دیدار آینده روسای جمهور کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه، گفت: پیوند سه کشور مذکور دستاوردهای خوبی را در عرصه منطقه ای به همراه داشته است از این رو آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با تهدید و برخوردهای دوگانه این ائتلاف را خدشه‌دار کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه شاهد پیروزی‌های بزرگی توسط ائتلاف سه کشور یاد شده بوده ایم از این رو باید در نشست آتی بر همگرایی در ابعاد سیاسی، نظامی و غیره تاکید شود.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کنند از کردهای سوریه و عراق سوء استفاده کند و آنها را به عنوان سربازان استیجاری مورد استفاده قرار دهد تا امنیت ترکیه را برهم بزند؛ از این رو در نشست آتی ائتلاف مذکور باید نسبت به اتخاذ تمهیداتی برای رفع این تهدید اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها برخی از سران و نیروهای داعش را به شمال شرق افغانستان منتقل کردند و همین امر زمینه فعالیت داعش در منطقه را به وجود می آورد، افزود: بر این اساس می‌توان اذعان کرد امکان دار در آینده نزدیک منافع چین و پاکستان مورد تهدید قرار بگیرد لذا در چنین شرایطی کشورهای چین و پاکستان نیز می توانند در کنار ائتلاف مذکور قرار بگیرند تا با تقویت ائتلاف داعش را نابود کنند.

حسن بیکی ادامه داد: بازسازی کشور سوریه نیز از دیگر موضوعات مهم و دغدغه کنونی مردم این کشور است از این رو باید در ائتلاف کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه نسبت به اتخاذ تمهیداتی برای برطرف شدن این موضوع اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سفر نتانیاهو به روسیه موجب ایجاد سوء تفاهم‌های شده که در حال حاضر ایالات متحده آمریکا در تلاش است از این موضوع بهره برداری سیاسی کنند لذا سران سه کشور باید با هماهنگی بیشتر از بروز چنین سوء تفاهم‌های جلوگیری کنند تا ائتلاف تقویت شود.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.