| کد خبر: 161333 |

فلاحت پیشه با اشاره به ادعای جدید نیکی هیلی:

اظهارات هیلی منجر به اجماع علیه ایران نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است نیکی هیلی هر از گاهی ادعای علیه ایران مطرح می‌کند تا فضای روانی بر وفق مراد آنها باقی بماند تا شاید بتواند ایران را به ذیل فصل هفت شورای امنیت بازگرداند.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است نیکی هیلی هر از گاهی ادعای علیه ایران مطرح می‌کند تا فضای روانی بر وفق مراد آنها باقی بماند تا شاید بتواند ایران را به ذیل فصل هفت شورای امنیت بازگرداند.

به گزارش تین‌نیوز، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به ادعاهای نیکی هیلی مبنی بر نقض تحریم‌های تسلیحاتی شورشیان یمن از سوی ایران گفت: واقعیت این است که آمریکایی ها نمی توانند ایران را مجددا ذیل فصل هفتم شورای امنیت برگردانند که بر اساس یکی از بندهای آن ممکن است به اقدام نظامی علیه یک کشور منجر شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در جریان برجام از ذیل فصل هفتم شورای امنیت خارج شدیم، یادآور شد: اظهارات نیکی هیلی هیچگاه احتمال اجماع مجدد علیه ایران را فراهم نمی کند چرا که کشورمان هیچ کنوانسیون بین المللی را نقض نکرده و خود عربستان در جنگ یمن از موشک هایی استفاده می کند که تا چندین نسل پیشرفته تر از موشک های یمنی بوده و برای نسل کشی است.

وی در ادامه با بیان اینکه حتی این صحبت شده بود که ولیعهد عربستان ذیل اساسنامه روم یعنی دیوان بین المللی کیفری به خاطر جنایات در یمن برود، اظهار داشت: عربستانی ها از موشک هایی استفاده می کنند که نسل کشی می کند و این سلاح ها نیز عمدتا آمریکایی و اروپایی هستند.

فلاحت پیشه اضافه کرد: جنگ یمن فرسایشی شده و آنها این فرصت را پیدا کرده اند تا موشک سازی کرده و با عربستان وارد جنگ شوند لذا اینکه گفته می شود موشک ها ایرانی هستند اتهامی بیش نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف نیکی هیلی حفظ فضای روانی علیه ایران است برای همین به ادعاهای هفتگی خود ادامه می دهد تا هرطور شده ایران را ذیل فصل هفت شورای امنیت بازگرداند با این حال تلاش های آمریکایی آنها فایده ای نخواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.