| کد خبر: 160917 |

سـودآوری ۷۳۳ میلیون یورویی دویچه‌بان در ۶ ماه

یکی از مباحث مهمی که در بحث صنایع وجود دارد، نگاه اقتصادی و درآمدزایی داشتن به فعالیت‌های آنها است.

تین نیوز

یکی از مباحث مهمی که در بحث صنایع وجود دارد، نگاه اقتصادی و درآمدزایی داشتن به فعالیت‌های آنها است.

به گزارش تین‌نیوز، صنعت ریلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به‌رغم خدمات عمومی که برای آحاد جامعه انجام می‌دهد باید نسبت به اتلاف منابع، رعایت اصول اقتصادی و حتی منابع درآمدی آن توجه لازم صورت بگیرد.

نگاهی به وضعیت اقتصادی معتبرترین شرکت‌های ریلی جهان حاکی از این است که این شرکت‌ها به بحث درآمدزایی توجه خاصی دارند و علاوه‌بر آن با استفاده از این درآمدزایی کیفیت و گستره خدمات خود را بهبود می‌بخشند.

شرکت دویچه‌بان که یکی از معتبرترین شرکت‌های ریلی در سراسر جهان است، نمونه بسیار خوبی در این خصوص به ما ارائه می‌دهد. این شرکت با ارائه خدماتی باکیفیت، داشتن استراتژی توسعه تا سال ۲۰۲۰ برای بهبود خدمات اجتماعی و پرداختن به دغدغه‌های زیست‌محیطی، در زمینه درآمدی نیز از بهترین شرکت‌های ریلی جهان محسوب می‌شود.

این شرکت از نظر تعهد به حرکت و رسیدن سروقت قطارها عملکرد قابل توجهی دارد و موفق شده است هم از نظر رتبه اعتباری و در واقع عملکرد اقتصادی و هم از نظر خدمات و ارائه محیطی مناسب برای کار در زمره شرکت‌های بسیار موفق قرار بگیرد.

رشد ۳۰ درصدی سودآوری دویچه‌بان در نیمه نخست ۲۰۱۷

بررسی آمارهای اعلام‌شده از سوی شرکت دویچه‌بان نشان می‌دهد این شرکت در سال ۲۰۱۵ درآمدی معادل ۴۰ میلیارد و ۴۶۸ میلیون یورو کسب کرده بود که در سال ۲۰۱۶ با افزایش ۱۰۸ میلیون یورویی به ۴۰ میلیارد و ۵۷۶ میلیون یورو رسیده است. همچنین این آمار حاکی از این است که سود این شرکت پیش از اخذ مالیات بر درآمد در سال ۲۰۱۶ معادل ۷۰۶ میلیون یورو بوده است. همچنین مجموع دارایی‌های این شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۶ نیز برابر با ۵۶ میلیارد و ۶۲۳ میلیون یورو بوده است که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۵۶۴ میلیون یورویی نشان می‌دهد.

علاوه‌بر این مطابق آخرین آماری که به تازگی منتشر شده است نیز در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷، شرکت دویچه‌بان درآمدی معادل ۲۱ میلیارد و ۷۰ میلیون یورو داشته است. این میزان در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۶، ۲۰ میلیارد و ۳۳ میلیون یورو بود که حاکی از افزایش یک میلیارد و ۳۷ میلیون یورویی یا در واقع رشد ۲/ ۵ درصدی است.

از این میان، شرکت دویچه‌بان توانسته است سودی معادل ۷۳۳ میلیون یورو پیش از اخذ مالیات بر درآمد و اعطای برخی یارانه‌ها به دست آورد که این میزان در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ تنها ۵۶۳ میلیون یورو بود. این افزایش ۱۷۰ میلیون یورویی به معنای رشد ۲/ ۳۰ درصدی در سودآوری این شرکت پیش از اخذ مالیات بر درآمد و نیز اعطای برخی یارانه‌ها نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ بوده است.موسسات معتبر اعتبارسنجی جهانی رتبه اعتباری شرکت دویچه‌بان را Aa۱ و AA- ذکر کرده‌اند که یکی از بالاترین رتبه‌های اعتباری در جهان محسوب می‌شود.

همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۹۷ هزار کارمند داشته که در سال ۲۰۱۶ از مرز ۳۰۶ هزار نفر گذشته‌اند و تا پایان ژوئن ۲۰۱۷ نیز تعداد آنها به ۳۰۷ هزار و ۵۶۵ نفر افزایش پیدا کرده است. رتبه جذابیت این شرکت به عنوان کارفرما در میان شرکت‌های آلمانی در سال ۲۰۱۵، بیستم و در سال ۲۰۱۶ شانزدهم بوده است که نشان می‌دهد این شرکت در خلق محیطی برای کار کارکنانش نیز موفق عمل کرده است.

عوامل سودآوری چشمگیر دویچه‌بان

یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب شده است شرکت دویچه‌بان بتواند علاوه‌بر کارآیی خود و پوشش خدمات عمومی، از نظر اقتصادی نیز موفق باشد، توجه به کیفیت، رعایت حرکت در زمان وعده داده شده و پرهیز از تاخیر و سروقت رسیدن به مقصد، تدوین استراتژی برای دستیابی به اهداف بلندمدت و اهمیت قائل شدن برای مشکلات زیست‌محیطی است.

گزارش عملکردی این شرکت حاکی از آن است که میزان خوش‌قولی یا به عبارتی حرکت سر وقت حمل‌ونقل ریلی و رسیدن به موقع و براساس جدول زمان‌بندی‌شده برای شرکت دویچه‌بان در آلمان در سال ۲۰۱۵ برابر با ۶/ ۹۳ درصد از کل حرکت قطارها بوده است که در سال ۲۰۱۶ این میزان به ۳/ ۹۴ درصد رسیده است.

بررسی همین آمار در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷ حاکی است که این میزان بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال گذشته میلادی برابر با ۶/ ۹۴ درصد بوده است که آمار قابل توجهی به حساب می‌آید. میزان حرکت سروقت و رسیدن به موقع برای قطارهای این شرکت معتبر نیز در مسیرهای با مسافت طولانی ۸۱ درصد در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷ بوده است.

این میزان در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۶ برابر با ۴/ ۷۸ درصد بود. همین مساله که یکی از نمادهای کیفیت این شرکت محسوب می‌شود، استقبال از آن را افزایش می‌دهد و بر اعتبار آن می‌افزاید. چنین عواملی در کنار کارآمدی، مدیریت مناسب و چشم‌انداز بلندمدت از عواملی هستند که می‌توانند برای شرکت‌های ریلی دیگر نیز الگو قرار بگیرند.

 

حمل و نقل ریلی

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.