| کد خبر: 154685 |

آسیا از حمله دزدان دریایی در امان نیست

تعداد دزدی های دریایی به شناورها در آسیا و ماه اکتبر سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 افزایش یافت.

تین نیوز
تعداد دزدی های دریایی به شناورها در آسیا و ماه اکتبر سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل مانا، از مجموع 9 حمله دزدان در ماه اکتبر سال جاری میلادی به شناورها دو حمله به دنبال ممانعت خدمۀ شناورها برای ورود دزدان به کشتی ناکام ماند و در مقایسه با هفت حمله در مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در ماه اکتبر امسال آدم ربایی و گروگان خدمۀ شناورها در دریای سولو، سلبس و آبهای صباح غربی مشاهده نشده است. همچنین، سرقت شناورها با هدف دزدی محموله های نفتی در این ماه ثبت نشده است. اما با این حال، تعداد حملات دزدان در مجموع و در تنگه مالاکا و سنگاپور افزایش یافته است.

 

این گزارش ضمن اشاره به تعداد کل حوادث دزدی دریایی از ژانویه تا اکتبر 2017 میلادی افزود: تعداد کل حوادث به 60 حمله می رسد که طی 10 سال گذشته کمترین میزان اعلام شده است. 

در همین راستا، سازمان ReCAAP دلیل کاهش دزدی های دریایی را بهبود شرایط در برخی از بنادر و لنگرگاه ها در کشورهایی مانند مالزی، هند، اندونزی، و ویتنام عنوان کرده است. بر اساس اطلاعات رسیده هفت حمله موفق به شناورها در تنگه مالاکا و مالزی به وقوع پیوسته است.

شایان ذکر است، دزدان معمولاً در تاریکی و بدون سر و صدا به درون شناورها نفوذ می کنند و کشتی‎ها می‎شوند و به محض دیده شدن یا به صدا در آمدن زنگ خطر پا به فرار می گذارند به گونه ای که در چهار حادثۀ ثبت شده در ماه اکتبر، دزدان دریایی بدون اینکه چیزی بدزدند به محض به صدا در آمدن زنگ خطر، از کشتی گریخته‎اند.

 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.