| کد خبر: 148453 |

واشنگتن: همه‌پرسی اقلیم کردستان بی‌ثباتی را تشدید می‌کند

ایالات متحده آمریکا با ابراز نگرانی عمیق به‌دلیل همه‌پرسی جدایی، که دوشنبه در اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اعلام کرد که این همه‌پرسی «‌بی‌ثباتی و مشکلات» در منطقه را تشدید می‌کند.

تین نیوز

ایالات متحده آمریکا با ابراز نگرانی عمیق به‌دلیل همه‌پرسی جدایی، که دوشنبه در اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اعلام کرد که این همه‌پرسی «‌بی‌ثباتی و مشکلات» در منطقه را تشدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده از اقدام دولت اقلیم کردستان عراق به برگزاری همه‌پرسی یک‌جانبه از جمله در مناطق خارج از این اقلیم طی امروز، ابراز نگرانی عمیقی می‌کند».

در این بیانیه آمده است: «روابط تاریخی میان ایالات متحده و ملت ترکیه، در سایه این همه‌پرسی غیرالزام‌آور، که امروز برگزار شد، هرگز تغییر نخواهد کرد، ولی به‌اعتقاد ما، این گام به بی‌ثباتی بیشتر و مشکلات برای اقلیم کردستان و ساکنانش منجر خواهد شد».

طبق این بیانیه، همه‌پرسی جدایی در اقلیم کردستان «روابط میان دولت اقلیم کردستان، دولت عراق و کشورهای همسایه را تا حدود زیادی پیچیده می‌کند».

وزارت خارجه آمریکا همچنین در این بیانیه خاطرنشان کرد که جنگ علیه داعش «پایان نیافته است و این گروه تروریستی تلاش می‌کند از نبود ثبات و اختلافات بهره ببرد».

وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر این‌که «ایالات متحده از عراق متحد، فدرال، دموکراتیک و شکوفا حمایت می‌کند»، از تمامی طرف‌ها خواست به‌منظور ترسیم آینده‌ای بهتر برای عراقی‌ها، وارد مذاکرات سازنده شوند.

منابعی در اقلیم کردستان عراق می‌گویند 72 درصد واجدان شرایط شرکت در همه‌پرسی جدایی روز دوشنبه پای صندوق رأی رفته‌اند و طرفداران جدایی پیشتازی قابل توجهی دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.