| کد خبر: 148343 |

سخنگوی والی هرات:

راه‌آهن هرات – خواف طی چند روز آینده با حضور مقامات "ایران و افغانستان" افتتاح می‌شود

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: بزودی راه آهن هرات_ خواف با حضور مقامات ارشد دو کشور ایران و افغانستان افتتاح می‌شود.

تین نیوز

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: بزودی راه آهن هرات_ خواف با حضور مقامات ارشد دو کشور ایران و افغانستان افتتاح می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان،  جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با اشاره به افتتاح راه‌آهن هرات – خواف تا چند روز دیگر در هرات گفت ، کار افتتاح این خط آهن که سبب دگرگونی های اقتصادی در افغانستان می‌شود نیاز به مطالعات بیشتر و دقیق تر دارد ، زمینه ایجاد تاسیسات گمرکی و امور حمل و نقل باید به درستی محیا شود تا این کار در هنگام ورود اولین قطار باری به هرات بدون مشکل صورت گیرد.

وی افزود: قرار است تا با حضور هیئت‌های بلندپایه دو کشور این کار افتتاح شود و اولین محموله باری سیمان از ایران وارد هرات شود.

اما درست یک ماه قبل رئیس اداره فواید عامه هرات در یک نشست خبری اعلام کرده بود که ، کار ریل گذاری این خط آهن در شهرستان غوریان هرات در منطقه روزنک تا ده روز دیگر به پایان خواهد رسید و به بهرده برداری سپرده خواهد شد.

خط آهن هرات – خواف ،130 کیلومتر طول دارد ، دوقسمت ان در خاک ایران که 70 کیلومتر طول دارد تکمیل شده؛ و دو قسمت دیگر ان درخاک افغانستان قرار دارد که کار ساخت قطعه سوم ان از نقطه صفری تا به روستای روزنک شهرستان غوریان امتداد دارد.

جیلانی فرهاد از ادامه این خط اهن در قسمت چهارم خبرداد و گفت ، کارساخت قطعه چهارم خط آهن هرات – خاف با همکاری دولت افغانستان و شرکا بین المللی کشور ایتالیا محیا و همزمان با بهره برداری از قطعه سوم خط اهن اغازخواهد شد . هزینه قطعه چهارم 60 میلیون دلار میباشد و قراراست 60 کیلومتر از روستای روزنک تا شهرک صنعتی ریل‌گزاری شود .


 

منبع: خبرگزاری میزان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.