| کد خبر: 148182 |

صعود خیره کننده درآمد سوپراماکس ها در هفته گذشته

در هفته گذشته، درآمد فله بر سوپراماکس با گذر از مرز 11 هزار دلار در روز شیب تند صعودی را در پیش گرفت.

تین نیوز

در هفته گذشته، درآمد فله بر سوپراماکس با گذر از مرز 11 هزار دلار در روز شیب تند صعودی را در پیش گرفت.

به گزارش گروه بین الملل مانا درهفته گذشته و به دنبال بازارهای فعال در منطقه آتلانتیک واقیانوس آرام، نرخ کرایه حمل فله بر سوپراماکس با گذر از مرز 11 هزار دلار در روز به طور خیره کننده ای افزایش یافت.

این گزارش ادامه داد: میانگین نرخ اجاره زمانی بر روی شاخص بالتیک به 11 هزار و 464 دلار در روز سه شنبه هفته گذشته رسید که حکایت از رشد 11 درصدی داشت.

از سوی دیگر، عقربه شاخص بالتیک با قرار گرفتن در ارتفاع یک هزار و 17 واحدی بالاترین سطح از ماه آوریل سال جاری میلادی تاکنون را به نمایش گذاشت.

علاوه بر یک بازار فعال در ساحل شرقی آمریکای جنوبی و افزایش تقاضا در کارگوهای درون آسیایی، شاخص بالتیک در منطقه خلیج آمریکا علیرغم بدی آب هوا قوی بود به طوری که برای یک فله بر سفر سوپراماکس از هیوستون آمریکا به هند روزانه 23 هزار و 500 دلار بسته شد.

کلارکسونز در گزارش هفتگی خود نوشت: علیرغم فعالیت پایین اما صف کوتاه سوپراماکس های آماده به بارگیری در خلیج آمریکا منجر به افزایش نرخ کرایه حمل در منطقه آتلانتیک شد، از طرف دیگر، نرخ کرایه حمل در منطقه اقیانوس آرام به دنبال افزایش تقاضا بهبود یافت.

Braemar ACM یکی از بزرگترین شرکت های کارگزاری خرید و فروش و چارترینگ در جهان مستقر در لندن ضمن اشاره به افزایش نرخ کرایه حمل، گزارش چند معامله در هفته گذشته برای حمل زغال سنگ از اندونزی به چین را نیز داد.

به گفته کلارکسونز، بازار نقدی نیز شاهد 28 مورد معامله برای حمل محمولات زغال سنگ، هیدروکسید آلومینیوم،کک نفتی، سنگ معدن نیکل و فولاد بود.

افزون بر این، سه معامله دوره ای از ده هزار دلار الی 11 هزار و 500 دلار بسته شد، پایین ترین معامله برای اجاره سوپراماکس در بازه زمانی 11 الی 14 ماه و بالاترین چهار الی شش ماه بود.

Doyle Trading Consultants شرکت تحقیقاتی بازار مستقر در نیویورک آمریکا و متخصص در زمینه کک نفت گفت: تعدادی از پالایشگاه در منطقه خلیج آمریکا علیرغم از سرگیری فعالیت اما هنوز در وضعیت اضطراری هستند، با توجه به تعداد پایین سوپراماکس، محمولات کک نفت چشم به این شناور دوخته اند.

این گزارش در پایان نوشت: به دنبال تحقیق گسترده پس از غرق شدن فله بر سوپراماکس Bulk Jupiter ، سازمان بین المللی دریانوردی IMO دستورالعمل جدید برای حمل و نقل امن هیدروکسید آلومینیوم را تصویب کرد.         


 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.