| کد خبر: 147637 |

تفاهم‌نامه جدید با شورای اقتصادی و تجاری روسیه

این تفاهم‌نامه باید در مدت دو سال اجرایی شود.

تین نیوز

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)‌ و شورای توسعه اقتصادی و تجاری روسیه (RTEDC) تفاهم نامه‌ای درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های انرژی (نفت و گاز)، صنایع ریلی و هوایی منعقد کردند. این تفاهم‌نامه باید در مدت دو سال اجرایی شود.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، علاوه بر تفاهم‌نامه منعقد شده پیش از این نیز این دو کشور قراردادی دو میلیارد دلاری در زمینه فاینانس تولید مشترک هزار واگن باری، مسافری و مترو منعقد کرده بودند و با تفاهم‌نامه جدید استارت دومین همکاری میان ایدرو و روسیه زده شد.

شورای توسعه اقتصادی و تجاری روسیه یکی از نهادهای اقتصادی روسیه محسوب می‌شود که بیش از ۱۰ هزار شرکت مهم اقتصادی روسی را در زیرمجموعه خود دارد.

رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه سازمان گسترش می‌تواند دروازه ورود شرکت‌های روسی به ایران باشد، گفت: خوشبختانه بعد از برجام فرصت‌های خوبی بین ایران و روسیه فراهم شده و ما انتظار داریم توافق‌های امضا شده عملیاتی شوند. منصور معظمی افزود: روابط بین ایران و روسیه روابط استراتژیک و دراز مدت است و ما اینجا هستیم که روابط را تسهیل کنیم و امکان مراوده شرکت‌های دوطرف برقرار شود.

سازمان ما تقریبا در تمام بخش‌های مهم صنعتی از جمله صنایع بزرگ و صنایع استراتژیک فعالیت دارد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تراز تجاری میان ایران و روسیه گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و تجهیز شوند تا بتوانند وارد بازار روسیه شوند.

وی افزود: بازه زمانی قراردادها دو ساله است و علاوه بر مشکلاتی که در حوزه مسائل مالی و بانکی وجود دارد، مهم ترین مساله عدم شناخت شرکت‌های دوطرف نسبت به توانایی‌های یکدیگر است زیرا اطلاعات زیادی از همدیگر نداریم و این تفاهم نامه‌ها می‌تواند زمینه‌های مناسب آشنایی و استفاده از توانمندی‌های یکدیگر را فراهم کند. رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه بازار ایران روی تمام شرکت‌های معتبر بین‌المللی که در ایران سرمایه‌گذاری کنند باز است، گفت: حضور شرکت‌های روسی در ایران نیز منوط به سرمایه‌گذاری‌های مشترک است. به گفته معظمی، حوزه فعالیت این تفاهم نامه‌ها وسیع است و بیشتر به علاقه‌مندی طرفین و توانایی‌های آنها بستگی دارد.

 

تسهیل صدور روادید

در این مراسم «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران نیز با اشاره به ملاقات محمد جواد ظریف (وزیر خارجه ایران) با رئیس‌جمهوری روسیه گفت: در این ملاقات‌ها همکاری اقتصادی دو طرف بررسی شد. وی افزود: ایدرو سازمان بزرگی است که می‌تواند در روابط اقتصادی ایران و روسیه به شرکت‌های روسیه کمک کند و امیدواریم دو کشور در فضاهای اقتصادی توسعه و پیشرفت داشته باشند. سفیر روسیه در ایران افزود: در حال حاضر صدور روادید برای تجار ایران تسهیل شده و تجار ایرانی می‌توانند با مراجعه به سفارت روسیه به راحتی روادید تجاری دریافت کنند.

در ادامه معاون شورای توسعه تجارت خارجی روسیه نیز به سفر اخیر آقای روحانی به روسیه اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهوری ایران چند توافق جدی صورت گرفت که از همان زمان شورای توسعه اقتصادی تجاری روسیه با سازمان ایدرو ارتباط مستقیمی برقرار کرد. یلنا گولینا افزایش مراودات هیات‌های اقتصادی دو کشور را نشانه عزم روسیه و تهران در توسعه مناسبات ارزیابی کرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند برای حضور و فعالیت شرکت‌های روسی در ایران کمک زیادی کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.