| کد خبر: 143319 |

برآورد زیان حمله سایبری به کشتیرانی مرسک

زیان حمله سایبری به تجارت کشتیرانی مرسک دانمارک در سه ماه بعدی 300 میلیون دلار برآورد شد.

تین نیوز

زیان حمله سایبری به تجارت کشتیرانی مرسک دانمارک در سه ماه بعدی 300 میلیون دلار برآورد شد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر عامل شرکت کشتیرانی مرسک مولر دانمارک گفت: حمله سایبری که در تاریخ 27 ماه ژوئن سال جاری میلادی اتفاق افتاد، بر حجم تجارت شرکت برای چند هفتۀ متوالی تاثیر منفی گذاشت و متعاقبا نتیجه عملکرد در سه ماه سوم را تحت تاثیر قرار می دهد. بر همین اساس، انتظار داریم که حمله سایبری اخیر زیان 300 میلیون دلاری را برای شرکت کشتیرانی به همراه داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش، تاثیر بزرگ حمله سایبری در خط کشتیرانی مرسک بود که اختلالی جدی در کسب درآمد این شرکت در ماه جولای ایجاد کرد.
 
مرسک یکی از شرکت های جهانی است که مورد این حمله سایبری با نام NotPetya قرار گرفت. این بدافزار از یک نرم افزار حساب رسی اوکراینی به نام MeDoc پخش شده است که برای پرکردن اظهارنامۀ مالیاتی در اوکراین به کار می رود.
 
بر همین اساس، شرکت مرسک شبکه آسیب دیده را برای پیشگیری و به حداقل رساندن تاثیر منفی آن بست. اما، تجارت کانتینری خط مرسک و ترمینال های APM تکان شدیدی را تجربه کرد به ویژه ترمینال ها که برای مدتی تعطیل و شناورها مجبور به تغییر مسیر برای دریافت خدمات شدند. 
 
مرسک در ادامه گفت: تعطیلی برخی سیستم ها موجب اختلال قابل توجه در تجارت این شرکت شد و تاثیر ناچیزی بر عملکرد مالی سه ماه دوم سال جاری این شرکت گذاشت. این درحالی است که شاهد زیان بیشتری در سه ماه سوم و به موجب فقدان موفق درآمد در ماه جولای خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.