| کد خبر: 143233 |

درآمد فله برهای پاناماکس افزایش یافت

درآمد فله برهای پاناماکس در هفته جاری افزایش 10 درصدی را تجربه کرد.

تین نیوز

درآمد فله برهای پاناماکس در هفته جاری افزایش 10 درصدی را تجربه کرد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال احیای اشتیاق در بازار که به صورت سنتی با نزدیک شدن به سه ماه چهارم سال و فصل اوج شاهد آن هستیم، درآمد فله برهای پاناماکس با رسیدن به بالاترین سطح طی چهار ماه گذشته، رشد 10 درصدی را در هفته جاری تجربه کرد.

این گزارش ادامه داد: میانگین چارتر اجاره زمانی بر روی شاخص بالتیک به ده هزار و 494 دلار در روز چهارشنبه هفته جاری جهش کرد، رقمی که بالاترین سطح از 26 ماه آوریل سال جاری میلادی را نشان می دهد، از سوی دیگر شاخص بالتیک بر یک هزار و 310 واحد رسید.

"Braemar ACM" - یکی از بزرگترین شرکت های کارگزار چارترینگ و خرید و فروش در جهان- گفت: سرعت فعالیت بازار در مقایسه با روند هفته های پیشین کند شده است، دلیل آن نیز به تعطیلات عمومی مختلف در هر دو منطقه اقیانوس آرام و آتلانتیک شمالی باز می گردد، هر چند این تعطیلات از اشتیاق و شوق پیش رو بازار نخواهد کاست.

یک کارگزار نیز گفت: این مکث کوتاه در فعالیت به نظر نمی رسد روندی که به طورطبیعی از بازار انتظار می رود را تغییر دهد، چرا که چارترها به دنبال اجاره زمانی کوتاه مدت شناورها برای پوشش سه ماه چهارم سال یا فصل اوج هستند، همان طور که پیش بینی می شود میزان بالای برداشت محصولات در آمریکا میزان تقاضا شناورها را افزایش خواهد داد.

در ادامه این گزارش چنین آمده است: بسته شدن قراردادهای دوره ای با نرخ کرایه حمل ده هزار دلار در روز اشتهای میان مالکان شناورها را تشدید می کند، این مسئله به طبع نرخ کرایه حمل بالاتر را به همراه خواهد داشت.

به گفته VesselsValue، فعالیت بازار چارتر دوره ای نیز پررونق بود، به گونه ای که دست کم شش قرارداد تثبیت نرخ کرایه حمل با رنج بین هشت هزار و 350 دلار الی 11 هزار و 750 دلار در روز برای مدت شش ماه بسته شد.
در گزارش کلارکسونز نیز با اشاره به قوی بودن فعالیت بازار لحظه ای، آمده است: 32 معامله در بازار لحظه ای انجام گرفت، سه قرارداد حمل غلات با نرخ کرایه 19 هزار و 500 دلار در روز، بسته شد.

داده ها نشان می دهد، بسته شدن نرخ کرایه حمل 20 هزار دلار در روز برای شناور پاناماکس، بالاترین معامله در هفته جاری بود، به گونه ای که شناور در آمستردام تحویل، در دریای بالتیک بارگیری و در Cape of Good Hope تخلیه می شود، سپس شناور در مالزی دوباره تحویل داده خواهد شد.

افزون بر این، کارگو حمل زغال سنگ 13 هزار دلار در روز بسته شد، به گونه ای که شناور در هامبورگ تحویل، در دریای بالتیک بارگیری و در Skaw-Gibraltar تخلیه می شود، علاوه بر این کارگوی زغال سنگ دوم یک هزار و 150 دلار برای هر تن از استرالیا به چین بسته شد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.