| کد خبر: 143116 |

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و سفیر کشور بلاروس توافق شد:

بازنگری در تعداد صدور مجوزهای تردد بر اساس اصل رفتار متقابل

سفیر کشور بلاروس درخصوص برخی مسائل ترانزیتی و حمل و نقلی با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تین نیوز

سفیر کشور بلاروس درخصوص برخی مسائل ترانزیتی و حمل و نقلی با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با یوری ایوانویچ لازارچیک سفیر کشور جمهوری بلاروس که در محل سازمان یاد شده برگزار شد، طرفین درخصوص پروانه های تردد ترانزیتی دوجانبه مبادله شده میان دو کشور و برگزاری کمیته مشترک حمل ونقل جاده ای ایران و بلاروس مذاکره و تبادل نظر کردند.

در نتیجه این مذاکرات مقرر شد وفق توافقات و مکاتبات قبلی نسبت به بازنگری در تعداد مجوزهای تردد دوجانبه و ترانزیتی و همچنین به کشور ثالث بدون مالیات تمهیداتی براساس اصل رفتار متقابل صورت پذیرد.

این گزارش حاکی است در بخش دیگری از این دیدار، طرفین درخصوص برگزاری کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای ایران و بلاروس در سطح کارشناسی طی روزهای 21 و 22 شهریور ماه در تهران توافق نموده و مقرر شد سازمان راهداری و حملونقل جاده ای اطلاعات مربوط به پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری های حملونقل جاده ای و ترانزیتی و همچنین دستورکار و موضوعات قابل مذاکره و ترکیب اعضای کارگروه را قبل از برگزاری نشست از طریق مبادی ذی ربط به سفارت بلاروس اعلام نماید.

گفتنی است سفیر بلاروس در بخش دیگری از مذاکرات درخصوص راه اندازی سامانه مهر الکترونیکی به منظور ردیابی ناوگان باری و واگن های ریلی و کنترل بار آنها در مسیر کریدورهای ترانزیتی در کشور بلاروس توضیحاتی ارایه کرد و مقرر شد جهت فعال سازی این سامانه در کشورمان با هدف بکارگیری آن در مسیرهای کریدور شمال - جنوب، از سوی دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی بررسی و اعلام نظر گردد.

شایان ذکر است موافقتنامه همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای فی مابین دو کشور در سال 1376 در تهران به امضاء رسیده است و لازم الاجرا می باشد و همچنین دو کشور از اعضاء اصلی موافقتنامه حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب می باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.