| کد خبر: 141034 |

واکنش ایران به امضای لایحۀ تحریم‌ها توسط ترامپ

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ به اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا را برای خود محفوظ می‌دارد و با صبر، طمانینه و تدبیر لازم و با خردورزی تمام و در راستای منافع مردم و امنیت ملی کشور اقدام خواهد کرد.

تین نیوز

به دنبال امضای لایحه تحریم‌های مجالس سنا و نمایندگان آمریکا علیه ایران توسط رییسجمهور آن کشور، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با محکوم کردن این اقدام واپسگرایانه، نامشروع، غیرمنطقی و مغایر با تمامی اصول انسانی و قوانین بینالمللی، آن را یکی از آخرین نمونه اقدامات ضد ایرانی در آمریکا و خصومتی دیگر علیه مردم با فرهنگ و تمدن ایران و توهینی به تمامی مردم آزاده جهان دانست.

قاسمی با تاکید بر این واقعیت که قانون اخیر، اجرای موفقیتآمیز برجام را متاثر میکند و مورد انتقاد کشورهای مختلف از جمله شرکای آمریکا است، اظهار داشت: این حرکت زور ورزان آشوب طلب و عناصر افراطی و بداندیش حاکم بر ایالات متحده آمریکا یک بار دیگر یکجانبهگرایی و دشمنخویی بیمنطق آمریکایی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، قاسمی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون نظارت بر برجام و تصمیمات متخذه در مقابله با قانون اخیر آمریکا هم گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت اختیار نخواهد کرد و بهزودی سلسله اقدامات مقابلهای کشور توسط مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد. ایران در برابر اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا ایستادگی کرده و چون همیشه و با جدیتی تمام در جهت ایجاد ثبات و امنیت و مبارزه بیامان با تروریسم در مسیر صلح و ثبات هر چه بیشتر در منطقه تلاش میکند و به هیچوجه اجازه موفقیت به سیاست‌های توسعهطلبانه و ثباتزدا را به دیگران نخواهد داد.

بهرام قاسمی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ به اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا را برای خود محفوظ میدارد و با صبر، طمانینه و تدبیر لازم و با خردورزی تمام و در راستای منافع مردم و امنیت ملی ایران در زمان مقتضی اقدام خواهد نمود. وی گفت: بیشک جمهوری اسلامی ایران در دام توطئههای مثلث شوم استکبار - صهیونیسم و تروریسم وهابی نخواهد افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان به دولتمردان آمریکا توصیه کرد به‌جای فرافکنی و ایران ستیزی، به فکر حلوفصل بحرانهای عدیده داخلی این کشور باشند و از جنجالآفرینی و غوغاسالاریهای تجربه شده و بیحاصل بپرهیزند و صلح و امنیت جهانی را بیش از این به مخاطره نیندازند.

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.