| کد خبر: 135143 |

توان ایران برای تبدیل به قطب تولید خودروهای هیبریدی

استفاده از سوخت‌های پاک و همچنین تولید خودروهای هیبریدی و برقی با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی یکی از نیازهای اساسی امروز به شمار می‌رود و ضروری است خودروسازان توجه کافی به تولید این محصولات داشته باشند.

تین نیوز

استفاده از سوخت‌های پاک و همچنین تولید خودروهای هیبریدی و برقی با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی یکی از نیازهای اساسی امروز به شمار می‌رود و ضروری است خودروسازان توجه کافی به تولید این محصولات داشته باشند.

 

تولید این خودروها که با هدف رفع معضل آلودگی موردتاکید قرار می‌گیرد، نیازمند فراهم‌سازی زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم است چراکه به طور قطع، تامین منابع سوختی این خودروها در سطح کشور از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و لازم است قبل از ظهور شرکت خودروسازی سوم در جاده مخصوص با هدف تولید خودروهای برقی و هیبریدی، مطالعات دقیقی روی ملزومات اولیه این فرآیند انجام شود.

 

درحال‌حاضر بیشتر خودروسازان بزرگ اقدام به طراحی و تولید خودروهایی با سوخت‌های پاک کرده‌اند و از دانش تولید آن برخوردار هستند، در این شرایط خودروسازان ایرانی می‌توانند از تجربه‌های این شرکت‌ها برای طراحی خودروهای هیبریدی و برقی داخلی استفاده کرده و پس از مطالعات دقیق، اجرای آن را در دستورکار قرار دهند. توجه به این نکته ضروری است که ظهور شرکت‌های خودروساز با هدف تولید خودروهای هیبریدی و برقی، نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی و ورود بخش خصوصی به این عرصه بوده و تاثیر بسزایی در خروج از انحصار صنعت خودرو دارد.

 

نگاهی به جایگاه ایران در زمینه تولید خودرو در منطقه خاورمیانه نشان می‌دهد ایران در میان کشورهای منطقه در تولید خودرو از برتری و مزیت نسبی برخوردار است که این امر می‌تواند به نقطه عطفی برای تولید خودروهای هیبریدی در خاورمیانه تبدیل شود، چراکه از ظرفیت‌های اولیه تولید خودروی داخلی برخوردار است و با تمرکز روی طراحی و تولید خودروهای هیبریدی به جمع تولیدکنندگان این مدل خودروها خواهد پیوست.

امرالله امینی -  کارشناس صنعت خودرو

 

منبع: روزنامه گسترش صمت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.