| کد خبر: 134122 |

امارات از لغو یک ممنوعیت در مورد قطر پشیمان شد

سازمان بنادر نفتی ابوظبی با تغییر تصمیم قبلی برای تسهیل محدودیت‌ها، ممنوعیت برای نفت‌کش‌های مرتبط با قطر که وارد بنادر امارات متحده عربی می‌شوند را دوباره وضع کرد.

تین نیوز

سازمان بنادر نفتی ابوظبی با تغییر تصمیم قبلی برای تسهیل محدودیت‌ها، ممنوعیت برای نفت‌کش‌های مرتبط با قطر که وارد بنادر امارات متحده عربی می‌شوند را دوباره وضع کرد.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سازمان بنادر نفتی ابوظبی با تغییر تصمیم قبلی برای تسهیل محدودیت‌ها، ممنوعیت برای نفت‌کش‌های مرتبط با قطر که وارد بنادر امارات متحده عربی می‌شوند را دوباره وضع کرد.



این سازمان با صدور بخشنامه‌ای، اعلام کرد ورود همه کشتی‌ها از مبدا و به مقصد قطر حامل هر پرچمی که باشند، ممنوع است. شرکت ملی نفت ابوظبی هم روز پنجشنبه اطلاعیه‌ای با مضمون مشابه منتشر کرد.



طبق بخشنامه سازمان بنادر نفتی ابوظبی، ممنوعیت برای همه کشتی‌های حامل پرچم قطر و کشتی‌هایی که تحت مالکیت شرکت ها و شهروندان قطری هستند، به قوت خود باقی است و این کشتی‌ها اجازه نخواهند داشت وارد بنادر نفتی شوند.



مقامات بندر ابوظبی روز چهارشنبه این محدودیت‌ها را لغو کرده بودند.



این ممنوعیت، شیوه متداول بارگیری مشترک محموله‌های نفتی از کشورهای مختلف در یک نفت‌کش به منظور کاهش هزینه‌های حمل را مختل خواهد کرد. جلوگیری از بارگیری مشترک نفت قطر و سایر گریدهای خاورمیانه به هزینه‌های حمل و نقل پالایشگاه‌ها می‌افزاید و وضعیت بغرنج لجستیکی ایجاد می‌کند.



یک منبع آگاه در یک پالایشگاه آسیایی به رویترز گفت: شرکت ملی نفت ابوظبی رسما تایید کرده است که ما نمی‌توانیم بارگیری مشترک از مبدا و به مقصد ابوظبی داشته باشیم. بنابراین ما بایستی کشتی‌های جدید پیدا کرده و سپس امکان بارگیری مشترک در سایر نقاط منطقه را پیدا کنیم.



قطر یکی از کوچکترین تولیدکنندگان نفت خاورمیانه است و پالایشگاه‌ها، نفت این کشور را به همراه نفت صادرکنندگان بزرگتری مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی بارگیری می‌کنند.



تشدید محدودیت‌ها برای کشتی‌هایی که از مبدا و به مقصد قطر تردد می‌کنند، مشکلات لجستیکی را که از 5 ژوئن با قطع روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی با قطر آغاز شد، حادتر خواهد کرد.



منابع صنعتی در خاورمیانه و آسیا به رویترز اظهار کرده اند که با وجود ممنوعیت رسمی، نفت ابوظبی به همراه نفت قطر ممکن است بر مبنای مورد به مورد بارگیری مشترک شود.



مشتریانی که قراردادهای بلندمدت با شرکت ملی نفت ابوظبی دارند در صورتیکه محموله بارگیری شده به طور مشترک، تنها از قطر نباشد، ممکن است از ممنوعیت بندری معاف شوند زیرا شرکت ملی نفت ابوظبی نمی‌خواهد باعث نارضایتی این دسته از مشتریان شود.



معامله‌گران و پالایشگاه‌ها برای کنار آمدن با این ممنوعیت، ممکن است گزینه‌های دیگر مانند چارتر نفت‌کش‌های کوچکتر یا انتقال کشتی به کشتی نفت را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.