| کد خبر: 133919 |

مصوبه کنگره آمریکا برای تجهیز راه­ آهن به سیستم کنترل قطار PTC

وبلاگ عباس قربانعلی بیک-بر اساس خبر منتشره در نشریه الکترونیکی ۵۴۱ مورخ ۲۸ مارس ۲۰۱۷ (هشم فروردین 96) اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن­ها (UIC)، سازمان فدرال راه‌آهن آمریکا (FRA)، یکی از ده سازمان وابسته به وزارت حمل و نقل آمریکا (DOT)، که در سال ۱۹۶۶ تشکیل گردید طی گزارشی روند پیشرفت اجرای سیستم ایمنی قطار PTC در آمریکا را در فصل چهارم سال ۲۰۱۶ در دو بخش باری و مسافری ارائه کرد.

تین نیوز

وبلاگ عباس قربانعلی بیک-بر اساس خبر منتشره در نشریه الکترونیکی ۵۴۱ مورخ ۲۸ مارس ۲۰۱۷ (هشم فروردین 96) اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن­ها (UIC)، سازمان فدرال راه‌آهن آمریکا (FRA)، یکی از ده سازمان وابسته به وزارت حمل و نقل آمریکا (DOT)، که در سال ۱۹۶۶ تشکیل گردید طی گزارشی روند پیشرفت اجرای سیستم ایمنی قطار PTC در آمریکا را در فصل چهارم سال ۲۰۱۶ در دو بخش باری و مسافری ارائه کرد.

گزارش به‌روز شده که بر اساس گزارش ارسالی فصلی راه‌آهن­ها تهیه شده نشان می‌دهد که رشد راه‌آهن­های باری در زمینه تجهیز شبکه با ثبات ولی پیشرفت راه‌آهن­های مسافری در بخش مذکور اندک می‌باشد. بر اساس آخرین اطلاعات مربوطه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ خطوط باری که می‌باید به سیستم PTC مجهز می‌شدند از ۱۲ به ۱۶ درصد رسیده است در حالی که این نسبت در راه‌آهن­های مسافری طی فصل گذشته از ۲۳ به ۲۴ درصد رسیده است.

با اقدامات خوب راه‌آهن مسافری Amtrak لکوموتیو­های کاملا مجهز شده به سیستم PTC  از ۲۹ درصد در فصل گذشته به ۴۱ درصد رسیده است در حالی که لکوموتیوهای کاملا مجهز شده بخش باری از ۳۸ به ۴۳ درصد رسید.

سیستم PTC  از برخورد دو قطار، خروج از خط ناشی از سرعت بالا، ورود به محدوده مسدودی، و ورود قطار به خط غیر مجاز بدلیل سوزن غلط ممانعت می‌نماید.

تکلیف کنگره آمریکا اینستکه راه‌آهن‌های رتبه یک و سازمانهایی که خدمات حمل‌ونقل حومه و بین شهری ارائه می‌دهند تا پایان سال ۲۰۱۸ سیستم PTC را نصب و راه‌اندازی نمایند و فقط در صورت اجرای موارد کلیدی، برخی موارد نرم‌افزاری و بهره‌برداری می‌تواند با تایید وزارت حمل‌ونقل تا ۲۰۲۰ تمدید گردد.

گزارش پیشرفت فصل چهارم دربردارنده اطلاعات یکایک راه‌آهن‌ها در تجهیز خط، تجهیز لکوموتیو، آموزش پرسنل، نصب دکل‌ها و به بهره‌برداری رساندن PTC و سایر موارد کلیدی می‌باشد که در نمودار اینفوگرافیک پیوست آمده است.

از سال ۲۰۰۸ که اولین الزام کنگره برای تجهیز خطوط به PTC ابلاغ گردید FRA کمک شایانی در نصب و بهره‌برداری این سیستم نمود که عبارتند از، ارائه ۷۱۶ میلیون دلار کمک مالی که ۴۰۰ میلیون دلار آن در قالب قانون احیاء و سرمایه‌گذاری آمریکا با عنوان ARRA بوده، ارائه وام یک میلیارد دلاری به مترو نیویورک، اعلام آمادگی اهدا ۱۹۹ میلیون دلار برای سال ۲۰۱۷ به راه‌آهن‌های حومه برای نصب این سیستم. ایجاد محل تست PTC   در مرکز تست پائبلو کلرادو، TTC، همکاری مستقیم با کمیسیون ارتباطات برای نصب دکل‌ها، و ایجاد کارگروه تخصصیPTC .

همچنین در خبر ۳۱ ماه می ۲۰۱۷ نیز در سایت FRA اعلام شده که توافقی با سازمان حمل‌ونقل فدرال (FTA) برای تخصیص ۱۹۷ میلیون دلار برای تجهیز خطوط حومه و بین شهری به PTC بعمل آمده است.

قابل ذکر اینکه پس از نتایج موفقیت آمیز استفاده از سیستم GPS در اوایل ورود مرحوم دکتر دادمان به راه آهن برای مقایسه گراف واقعی و ترسیمی قطارهای مسافری، در سال 1377 با الهام از تجربه لکوترول وPTC ، قراردادی برای طراحی و ساخت سیستم مشابهی با نام PATC توسط مرکز تحقیقات راه‌آهن با دانشگاه تهران منعقد گردید که با موفقیت ساخته و آزمایش گردید، این سیستم در مرحله اول برای هشدار به لکوموتیوران مورد نظر بود ولی پیش‌بینی شده بود که در مرحله بعد به سیستم ترمز متصل شود (برای اعمال ترمز خودکار) که اینکار اکنون با سیستم ترمز جدید لکوموتیوها به سادگی امکان‌پذیر است. هدف از این طرح کاهش سوانح ریلی در مسیرهای مسافری مانند تهران مشهد بود (که با فقدان احتمالی سیستم ماگنت) در نقاط خاصی بویژه در نزدیکی ایستگاه­ها حادث می‌شد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.