| کد خبر: 133817 |

◄ تحلیل نفتی‌ها درباره بن‌بست قطر

تین نیوز

بندر فجیره در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام کشتی‌هایی که پرچم قطر را حمل می‌کنند و از قطر عازم بنادر امارات هستند حق ورود به این بندر را ندارند.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از رویترز مقامات امارات متحده عربی همچنین اعلام کردند این قانون برای همه کشتی‌ها را شامل می‌شود و این ممنوعیت با اطلاع ثانوی لازم‌الاجرا است.

 

این تصمیم پس از آن گرفته شد که تنش دیپلماتیک میان عربستان سعودی و قطر بالا گرفت و پس از آن این دو کشور تمامی روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند.

 

امارات متحده عربی، بحرین و مصر نیز دیروز به دلیل آنچه حمایت از گروه‌های تروریستی اعلام شد، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. علاوه بر کشتی‌‌ها، پروازها و راه‌های ارتباطی زمینی نیز میان این کشورها و قطر بسته شده است.

 

به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها و در پی این رخدادها، نگرانی از تاثیرات این تصمیم‌ها و تنش‌ها بر صنعت حمل نفت و فراوردهای گاز طبیعی افزایش یافته است. به ویژه آنکه قطر بزرگ‌ترین فروشنده گاز طبیعی در جهان به شمار می‌رود.

 

پلاتس می‌نویسد:  بعید به نظر می‌رسد که قطع روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و قطر تاثیر سویی بر کشتیرانی‌ها در بخش نفت و گاز داشته باشد.

 

پلاتس در همین رابطه گفت: منابع آگاه کشتیرانی گفتنمئ که چیزی درباره تاثیر سوء این اتفاقات بر آینده شناورهای حمل گاز طبیعی نشنیده‌اند. حتی اگر این امر تاثیری هم داشته باشد، چارترها می‌توانند برای جلوگیری از پیش‌آمدن هر مسئله‌ای وارد میدان شده و قطر را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.