| کد خبر: 133430 |

درآمد شناورهای هندی سایز افت کرد

به دنبال افول تقاضا، درآمد فله برهای هندی سایز در شاخص بالتیک سقوط دیگری را در هفته ای که گذشت، تجربه کرد.

تین نیوز

به دنبال افول تقاضا، درآمد فله برهای هندی سایز در شاخص بالتیک سقوط دیگری را در هفته ای که گذشت، تجربه کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل مانا  به دنبال افول تقاضا، درآمدهای فله برهای هندی سایز در شاخص بالتیک سقوط دیگری را در هفته ای که گذشت تجربه کرد، به طوری که میانگین درآمد چارتر زمانی فله بر با شش درصد کاهش، در روز جمعه به شش هزار و 833 دلار رسید.
 

این گزارش ادامه داد: به دلیل عدم کارگوهای تازه در بازار، شاخص بالتیک نیز از 502 واحد در 19 ماه جاری به 469 واحد ریزش داشت.


یک کارگزار دریایی در این باره گفت: واردات و صادرات چین هم به شدت کاهش پیدا کرد، این اتفاق که مالکان کشتی را شوک زده ساخت، کاهش بیشتر نرخ کرایه حمل را نیز به همراه داشت.


علاوه بر این، ظرفیت مازاد تناژ در دریای سیاه و مناطق مدیترانه فشار بیشتری را بر مالکان کشتی وارد آورد.
این گزارش در ادامه با اشاره به بیشترین افت درآمد فله بر هندی سایز در دو مسیر نوشت: درآمد فله بر در سفر از HS1 Skaw Passero به Rio de Janeiro Recalada با رسیدن به پنج هزار و 700 دلار در روز کاهش 14.4 درصدی را شاهد بود، ازطرف دیگر درآمد مذکور در سفر از HS2 Skaw Passero به Boston-Galveston با رسیدن به پنج هزار و 917 دلار در روز افت 11.6 درصدی را تجربه کرد.


یک کارگزار مستقر در سنگاپور نیز گفت: نرخ کرایه حمل در چندین روز گذشته به طور یکنواخت سیر نزولی را طی کرد و انتظار می رود به دلیل تعطیلات چینی، افت بیشتری را در هفته جاری نیز شاهد باشیم.


بر طبق گروه تحقیقی کلارکسونز لندن، درآمد فله بر هندی سایز در مسیر تجاری خلیج آمریکا به ساحل غربی آمریکای مرکزی با 14 هزار دلار در روز و از خلیج آمریکا به پرو با 12 هزار و 750 دلار در روز ، به ترتیب بالاترین درآمد را به نمایش گذاشتند.


این گزارش در پایان نوشت: بر اساس آمار VesselValue در بازار شناور دست دوم، فله بر هندی سایز  Acacia ساخت سال 2005 به ارزش هفت میلیون و 300 هزار دلار فروخته شد، از طرف دیگر فروش فله بر New Dynamic ساخت سال 2007، به ارزش نه میلیون و 200 هزار دلار به ثبت رسید. 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.