| کد خبر: 132767 |

حضور کشتیرانی‎های کره‎ای کم رنگ شد

پس از ورشکستگی هانجین و کمتر شدن فعالیت کشتیرانی هیوندای، تعداد خطوط کشتیرانی کره‎جنوبی و ظرفیت آنها کاهش یافت.

تین نیوز

موسسه مشاوره MDS Transmodal اعلام کرد که پس از ورشکستگی کشتیرانی هانجین و کمتر شدن فعالیت کشتیرانی هیوندای، تعداد خطوط کشتیرانی کره جنوبی و ظرفیت آنها در مسیرهای بین المللی کاهش یافت.

 

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، شرکت‎های هیوندای، SM Line، PIL، و Wan Hai که هیچیک از آنها جزو اتحادهای بزرگ کشتیرانی نیستند در گزارش MDS بررسی شده اند. به طور معمول ناوگان این کشتیرانی‎ها متشکل از کشتی‎های کوچکتر است، در مسیرهای ثانویه کشتیرانی می‎کنند و در بنادر ثانویه پهلو می‎گیرند.

 

بر این اساس، تعداد مسیرهای دریایی که این کشتیرانی‎های کره جنوبی به اروپا و مدیترانه داشته اند در سه ماهه دوم سال 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن کاهش یافته است. سال گذشته 16 درصد ظرفیت این کشتیرانی ها در مسیرهای اروپایی اشغال شده بود. در نتیجه حضور آنها در خاور دور و آمریکای شمالی از 24 درصد به 39 درصد افزایش یافته است.

 

هم اکنون 38 درصد از ظرفیت ناوگان کشتیرانی هیوندای در اجاره اعضای اتحاد کشتیرانی2M است. کشتی های ULC این شرکت نیز که سال گذشته در مسیر آسیا-اروپا فعال بودند، امسال به خاور دور و خاورمیانه رفته اند.

 

کشتیرانی SM Line پس از ورشکستگی هانجین مسیرهای منتهی به سواحل غربی آمریکا این شرکت را در دست گرفت، و قصد دارد تا سال 20188 سواحل شرقی را نیز پوشش دهد. این شرکت تازه تاسیس مسیرهای آسیایی را نیز پوشش می‎دهد و در مدت کوتاهی 17 فروند کشتی را در اختیار گرفت.

 

کشتیرانی PIL نیز بیشتر مسیرهای خود را در خاور دور و آفریقا و دریای سرخ ارائه می‎دهد. این شرکت مسیرهایی را در آبهای عمیق از شمال آسیا به شرق آفریقا ارائه می دهد.

 

منبع: سایت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.