| کد خبر: 132419 |

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز خبر داد؛

◄ حضور بی‌سابقه ایران در فدراسیون جهانی کنترلرها (ایفاتکا)

تین نیوز

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز از حضور پررنگ کنترلرهای مراقبت پرواز ایران در اجلاس  فدراسیون جهانی کنترلرها (ایفاتکا) خبر داد و گفت: ایران بزرگترین تیم اعزامی بین 136 کشور جهان بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

 

امیرحسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص اجلاس فدراسیون جهانی کنترلرها (ایفاتکا) توضیح داد: پنجاه و ششمین اجلاس جهانی فدراسیون کنترل‌های ترافیک هوایی از 15 تا 19 می در شهر تورنتو کانادا برگزار شد.

 

وی در همین رابطه ادامه کرد: در این اجلاس بیش از ٤٠٠ نفر از کنترلرهای ترافیک هوایی از سراسر دنیا که از 136 کشور که عضو ایفاتکا و ایکائو بودند شرکت کردند و 56 اجلاس جهانی فدراسیون کنترل‌های ترافیک هوایی با شعار «همه با هم از شغلمان مراقبت کنیم» به پایان رسید.

 

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز گفت: یک تیم 30 نفره از بهترین و متخصص‌ترین کنترلرهای مراقبت پرواز از شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران به 56 اجلاس جهانی فدراسیون کنترلرهای ترافیک هوایی اعزام شدند این موضوع در حالی صورت پذیرفت که تیم اعزامی ایران در اجلاس جهانی ٢٠١٢ در دومنیکن با سه عضو شرکت کردند.

 

رحیمی توضیح داد: با توجه به اینکه جامعه متخصصین مراقبت یک NGO و صنف تخصصی است لذا هزینه‌های حضور در این اجلاس پر اهمیت توسط شرکت‌کنندگان تامین شده بود که این موضوع و حضور در بزرگترین گروه شرکت‌کننده چندین بار به واسطه اهمیت اجلاس، هماهنگی‌های مورد لزوم جهت شرکت در اجلاس تورنتو بارها از سوی آقای پاتریک پیترز دبیرکل ایفاتکا در طول اجلاس اعلام و مورد تقدیر و تمجید قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه تیم اعزامی ایران بزرگترین تیم اعزامی بین 136 کشور جهان بود، بیان کرد: در این دوره از اجلاس فدراسیون کنترلرهای ترافیک هوایی ٦ کشور کاندیدای ریاست دوره‌ای منطقه آسیا پاسفیک شدند که فقط صلاحیت کشورمان و هنگ‌کنگ پذیرفته شد و بین نماینده کشورمان و هنگ‌کنک که کاندیدای نهایی ریاست منطقه‌ای آسیا پاسفیک این اجلاس بودند مناظره نیم ساعته‌ای برگزار شد.

 

او در رابطه با مناظره ایران و هنگ‌کنگ بیان کرد: در این مناظره ما به ابعاد مختلف صنعت هوانوردی ایران و رویارویی صنعت با یک رنسانس هوانوردی پس از برجام ازجمله افزایش بیش از سه برابری پروازهای عبوری، افزایش ناوگان هوایی بیش از ٣٠٠ فروندی، ایجاد راه‌های هوایی جدید، خرید و نصب تجهیزات نظارتی و ارتباطی جدید صنعت فرودگاهی و ... اشاره کردیم که در نهایت با اختلاف ٢ رای با آقای مایک اونیل متاسفانه این ریاست برای دوره سوم به کشور هنگ‌کنگ اعطا شد و دبیرکل ایفاتکا به خاطر شجاعت و حضور ایران در اعلام کاندیداتوری و شرکت در مناظره مذکور و اعتبار و جایگاه ایران در این فدراسیون جهانی در جلسه اختتامیه تشکر ویژه کرد.

 

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز با اشاره به اینکه ما به عنوان عضو ناظر کمیته فنی تخصصیی TOC باقی ماندیم، خاطرنشان کرد: تیم اعزامی ایران در این دوره از اجلاس به خوبی ابراز وجود کرد و در بخش کمیته‌های فنی تخصصی، حقوقی و مدیریتی نیز به بهترین شکل حضور داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.