| کد خبر: 132257 |

هزینه عملیاتی ناوگان جهانی از 100 میلیارد دلار عبور کرد

بازیگران صنعت کشتیرانی تحت فشار بسیار زیادی هستند تا بتوانند جهت ماندن در بازار رقابت، هزینه‎های خود را کاهش دهند.

تین نیوز

موسسه Clarksons Research اعلام کرد که هزینه عملیاتی (OPEX) ناوگان کشتیرانی تجاری جهان برای نخستین بار از مرز 100 میلیارد دلار گذشت.

 

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز، هزینه عملیاتی ناوگان جهانی کشتیرانی سال گذشته 98 میلیارد دلار  و در سال 2008 میلادی نیز نزدیک به 83 میلیارد دلار بود.

 

بیشترین  هزینه ناوگان کشتیرانی همچنان بخش دستمزد خدمه است که به 43 میلیارد دلار می رسد. این رقم به نزدیک به یک میلیون و 400 هزار خدمه کشتیرانی در سراسر جهان پرداخت می شود.

 

هزینه های مدیریتی در رتبه دوم هزینه های کشتیرانی است و به 9.2 میلیارد دلار می رسد. هزینه های تعمیراتی 7.7 میلیارد دلار، قطعات 7 میلیارد دلار، انبار و روان کننده‎ها نزدیک به 5 میلیارد دلار باقی هزینه‎های عمده عملیاتی ناوگان جهانی کشتیرانی را تشکیل می دهند.

 

در همین حال بیمه 4.6 میلیارد دلار، ایمنی و محافظت 3.4 میلیارد دلار، هزینه های متفرقه 4.3 میلیارد دلار است، و سایر هزینه های مرتبط با خدمه نیز به 6.9 میلیارد دلار می رسد.

 

بازیگران صنعت کشتیرانی تحت فشار بسیار زیادی هستند تا بتوانند جهت ماندن در بازار رقابت، هزینه‎های خود را کاهش دهند. این در حالی است که طی سال‎های گذشته شاهد ضرردهی تعداد بسیاری از شرکت‎های فراساحلی، کانتینری، و فله بر بوده‎ایم.

 

در گزارش کلارکسونز آمده است: "هوشمندتر شدن، جمع آوری و استفاده از ابر دیتاها، فناوری و اتوماسیون رویه‎هایی است که در صنعت کشتیرانی مشاهده می‎شود. هدف از همه اینها کاهش هزینه سوخت کشتیرانی‎هاست که خارج از هزینه‌های عملیاتی محاسبه می‎شود."

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.