| کد خبر: 131997 |

برترین بنادر کانتینری جهان اعلام شد

تین نیوز

10  بندر آسیا در لیست برترین بنادر کانتینری جهان در سال 2016 میلادی که از سوی لویدز لیست معرفی شدند، جایگاه نخست تا دهم را به خود اختصاص دادند.

 

به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از لویدزلیست، 100 بندر برتر کانتینری جهان بر اساس حجم جابه جایی کانتینری خود در سال 2016 در حالی اعلام شدند که 10 جایگاه نخست را کشورهای آسیایی به خود اختصاص دادند.

 

 
 
بر اساس این گزارش، بنادر شانگهای، سنگاپور و شنزن بدون تغییر در مقایسه با سال 2015 میلادی در ردۀ اول تا سوم جدول برترین های کانتینری ایستادند و بندر نینگبو با صعود در پلۀ چهارم قرار گرفت.
 
از سوی دیگر، بندر هنگ کنگ با افول در رتبه بندی جهانی جایگاه پنجم را از آن خود کرد. بنادر بوسان کرۀ جنوبی، گوانجو و Qingdoa چین، دبی و تیانجین به ترتیب ششم تا دهم شدند.
 
این گزارش ادامه داد: بندر روتردام هلند، Klang مالزی و Kaohsiung تایوان نیز بدون تغییر در مقایسه با 2015 پلۀ یازدهم تا سیزدهم جدول برترین ها را از آن خود کردند. در مقابل، بنادر آنتورپ بلژیک و Xiamen چین با رشد قابل توجه توان عملیاتی در مقایسه با سال 2015 میلادی با چند پله صعود در جایگاه چهارده و شانزدهم قرار گرفتند. ردیف پانزدهم برترین ها نیز با چند پله نزول به بندر دالیان چین اختصاص یافت.
 
چهار ردۀ آخر از 20 بندر برتر کانتینری جهان را نیز بنادر Tanjung Pelepas مالزی با صعود، هامبورگ آلمان با افت، لس آنجلس و لانگ بیچ آمریکا بدون تغییر از آن خود کردند. 
 
شایان ذکر است، در بین 100 بندر برتر کانتینری جهان نام بندر شهید رجایی به چشم می خورد. این بندر با افت میزان جابه جایی کانتینری در سال 2016 میلادی ردۀ 87 جدول را به خود اختصاص داد.
توان عملیاتی 20 بندر کانتینری برتر دنیا را در نمودار زیر می توان مشاهده کرد.
 
 
 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.