| کد خبر: 131695 |

اجاره LPGبرها گران‎تر می‎شود

تین نیوز

موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry اعلام کرد که مازاد عرضه در بازار کشتی‎های حمل LPG در 2 سال آینده پا برجا خواهد بود و همین امر نرخ انواع کشتی‎های LPGبر را تحت فشار می گذارد.

 

به گزارش مارین تایمز، با وجود این، دروئری می‎افزاید که بازار کشتی‎های کوچک حمل LPG تنها بخشی از بازار کشتی‎های حمل LPG خواهد بود که  رشد ناوگان آن حداقلی است. این موضوع موجب خواهد شد که نرخ کشتی های کوچک حمل LPG احیاء شود.

 

انتظار می رود سایر بخش‎ها در بازار کشتی‎های حمل LPG یک سال دیگر را با رشد بالا سپری کنند، به گونه ای که پیش‎بینی می‌شود رشد ناوگان این بخش در سال 2017 میلادی به 16 درصد خواهد رسید. این موضوع موجب فشار بیشتر بر نرخ اجاره  این کشتی ها طی 2 سال آینده می شود.

 

بخش کشتی های کوچک حمل LPG (با ظرفیت یک تا پنج هزار متر مکعب) در این میان استثناء خواهد بود. در این بخش رشد ناوگان کم کم است و انتظار می رود نرخ اجاره این کشتی ها بهبود یابد.

 

پس از 3 سال رشد ناوگان کشتی های مجهز به مخازن تحت فشار (p/r) با نرخ سالانه 4 درصد، رشد این ناوگان در سال 2017 کاهش می‎یابد و به 30درصد در سال می رسد. بعد از آن انتظار می رود که رشد ناوگان این کشتی‎ها منفی شود چراکه در سال 2018 میلادی قرار است تنها یک فروند کشتی حمل LPG به ناوگان اضافه شود و تعداد کشتی‎‎های بیشتری روانه یاردهای اوراق شوند.

 

گرچه نرخ اجاره کشتی‎های حمل LPG بیشتر تحت تاثیر عرضه کشتی‎هاست، اما برخی از عوامل در بازار تقاضا نیز می‎تواند بر آن تاثیر بگذارد. به عنوان مثال افزایش ظرفیت پالایشی در چین می تواند موجب افزایش محموله‎های این منطقه شود.

 

موسسه دروئری پیش بینی می‎کند که نرخ اجاره زمانی یک فروند کشتی مجهز به مخازن تحت فشار با ظرفیت 3 هزار و 500 مترمکعب در سال 2017 به ماهانه 182 هزار دلار برسد. این رقم بر اساس پیش بینی دروئری در سال 2018 به ماهانه 210 هزار دلار خواهد رسید.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.