| کد خبر: 131050 |

Trafigura و بازگشت عجیب به دنیای نفتکش

تین نیوز

منابع صنعت کشتیرانی اعلام کردند که شرکت بازرگانی Trafigura سوئیس در حال بررسی سفارش ساخت ناوگان بزرگ VLCC در کشتی‎سازی‎‎های کره جنوبی  است.

 

به گزارش مارین تایمز، بر اساس شایعاتی که در بازار منتشر شده است شرکت Trafigura که یکی از بزرگترین اجاره کنندگان کشتی جهان به شمار می رود، قصد دارد ساخت 22 فروند کشتی نفتکش غول‎پیکر (VLCC) را به کشتی‎سازی هیوندای (HHI) سفارش دهد. این شرکت همچنین در فکر ساخت 8 فروند سوئزمکس، 4فروند افرامکس، و 10 فروند نفتکش دیگر است.

 

منابع آگاه اظهار کرده اند که قیمت ساخت کشتی‎های نفتکش سوئزمکس مد نظر Trafigura در حدود 50.5 الی 511 میلیون دلار است.

 

گفته می شود که بانک ارتباطات چین (BoCom) تامین کننده مالی این ناوگان بزرگ  کشتی نفتکش است. اما این خبر تعجب برانگیز است که یک بانک چینی حاضر به تامین مالی سفارش به کشتی سازان کره جنوبی شده است. منابع اطلاعاتی همچنین اظهار کرده اند که پای بانک توسعه کره جنوبی (KDB) نیز به این قرارداد باز خواهد شد.

 

سخنگوی Trafigura در واکنش به این خبرها به نشریه TradeWinds اعلام کرد: "اطلاعات شما نادرست است." مقام های کشتی‎سازی هیوندای نیز تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اند.

 

این شایعات در حالی منتشر شده است که شرکت سوئیسی در ماه اکتبر سال 2016 میلادی با فروش پنج کشتی MR خود، ناوگان ملکی خود را از دست داد و از بازار کشتی‎‎های نفتکش  خارج شد.

 

شرکت Trafigura در سال 2016 میلادی روزانه چهار میلیون بشکه محموله مایع جابجا کرد. این شرکت طی سال گذشته برای جابجایی محموله های  مایع خود نزدیک به 65 تا 70 فروند کشتی اجاره کرده بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.