| کد خبر: 130675 |

ثبت رکورد جدید برای دورترین مسیر تحویل کالا با هواپیمای بدون سرنشین

تین نیوز

پنجم ماه می (15 اردیبهشت) یک هواپیمای بدون سرنشین مدل HQ-40 UAV کالایی را تحت نظارت انستیتوی سیستم‌های خودکار نوادا (NIAS) در مسافتی بیش از 156 کیلومتر حمل کرد که رکورد جدیدی برای طولانی‌ترین، پرهزینه‌ترین و چالش‌برانگیزترین عملیات تحویل کالا بود.

 

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، هواپیماهای بدون سرنشین شرکت‌هایی مانند Amazon، 7-Eleven، Domino’s و UPS عملیات هوایی تحویل کالاها و پیتزا به مشتریان را انجام می‌دهند. اما معمولا تحویل این کالا‌ها در مسافت‌های کوتاه انجام می‌پذیرد. پرواز رکوردشکن UAV در یک مسیر 156 کیلومتری از مرکز تگزاس آغاز شد و در شهر آستین به پایان رسید.

 

این هواپیما که از طریق یک ارتباط سلولی کنترل می‌شد، یک مسیرهوایی از پیش تعیین شده در سیستم هوانوردی ملی (NAS) را طی کرد. متاسفانه در حال حاضر مقررات آمریکا پرواز هواپیماهای بدوم سرنشین را در خارج از خط دید ممنوع کرده است و به همین علت افرادی در مسیر پرواز هواپیما مستقر شدند تا حرکت هواپیما به‌طور مستمر توسط آن‌ها مشاهده شود.

 

این پرواز آزمایشی، طولانی‌ترین، پرهزینه‌ترین و چالش‌برانگیزترین عملیات تحویل کالا بود که ظرفیت‌های فناوری‌های جدید را برای تحویل کالا به نمایش می‌گذاشت. این شیوه کالا در شهرها و مناطق شلوغ، آینده اجتناب‌ناپذیر صنعت است و ایالت نوادا به عنوان پیشگام این حوزه در تلاش است تا این راهکار تجاری مهم را پیاده‌سازی کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.