| کد خبر: 130307 |

نرخ شناور سوپراماکس به پایین ترین سطح در دو ماه اخیر رسید

تین نیوز

در شرایطی که سیر تجاری در مسیرهای آتلانتیک و اقیانوسیه روند رو به زوالی را در پیش گرفته، نرخ حمل و نقل با شناورهای سوپراماکس نیز به پایین ترین سطح در دو ماه گذشته، فروکش کرده است.

 
به گزارش مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه به دنبال شرایط تجاری ضعیف مسیرهای آتلانتیک و اقیانوسیه، نرخ کرایه حمل و نقل با شناورهای سوپراماکس پایین ترین سطح در دو ماه گذشته را تجربه کرده است، نوشت: شاخص کل بورس بالتیک برای نرخ شناورهای سوپراماکس در سراسرهفته شیب نزولی را طی کرد، به طوری که از 849 واحد هفته گذشته به 799 واحد در روز دوشنبه هفته جاری ریزش کرد.

این گزارش ادامه داد: میانگین نرخ حمل و نقل با شناورهای سوپراماکس با رسیدن به هشت هزار و 933 دلار در روز نسبت به نه هزار و 544 دلار دو ماه گذشته، کاهش 5.9 درصدی را به نمایش می گذارد.

گفته می شود، به دنبال عدم جابجایی کارگو و تجمع تناژ، نرخ کرایه حمل در تمامی مسیرهای افت را تجربه کرد.

یک کارگزار بورس شانگهای ضمن اشاره به اینکه مالکان کشتی خواستار افزایش نرخ کرایه حمل هستند، گفت: اما شرکت های تعیین کننده نرخ چارتر با هدف کاهش قیمت، از فعالیت در بازار عقب نشینی کرده اند.

یک کارگزار مستقر در سنگاپور اطمینان خاطر داد، با توجه به اینکه انتظار میرود تحرکات کارگوی های غلات رونق منجر به ایجاد رونق در بازار شود، درآمدهای شناورهای سوپراماکس نیز پس از سکوت اخیر، جهشی دوباره را تجربه خواهد کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده، انتظار می رود در ماه های آینده واردات دانه سویای چینی افزایش یابد، به طوری که به بیش از هشت تن در ماه خواهد رسید.

افزون بر این، در سه ماه نخست سال جاری میلادی، چین 25 میلیون و 500 هزار تن دانه سویا را وارد کرد، رقمی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 18 درصد رشد داشت.

بر اساس آمار شاخص کل بورس بالتیک، میانگین کرایه حمل و نقل یک فروند شناور با ظرفیت 50 هزار DWT( ساخت سال 2003) در مسیر آنتلانتیک از مسیر ساحل شرقی آمریکای جنوبی به ساحل شرقی هند به 13 هزار دلار دررسید.

بر طبق آمارVesselValue قرارداد آخرین فله بر دست دوم با میانگین سنی 11 سال و ظرفیت 56 هزار DWT، به ارزش حدود 11 میلیون و 950 هزار دلار بسته شد.

این گزارش در پایان نوشت: در بازار اوراق سازی، دو فروند شناور سوپراماکس برای اوراق سازی به یاردهای چینی بدون فاش شدن قیمت فروخته شدند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.