| کد خبر: 130024 |

امسال کشتی‎های نفتکش بیشتری اوراق می‎شود

تین نیوز

شورای بین‎المللی دریانوردی و حوزه دریای بالتیک (بیمکو) اعلام کرد که در 4ماه ابتدایی سال 2017 میلادی در مجموع یک میلیون و 300 هزار DWT کشتی نفتکش روانه یاردهای اوراق شده است و این امید می‎رود که تا پایان سال به رقم پیش‎بینی شده 9 میلیون DWT برسد.

 

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، تا کنون در سال جاری تعداد 8 فروند کشتی نفتکش شامل 2 فروند VLCC، 2 فروند سوئزمکس، 3  فروند افرامکس، و یک فروند پانامکس عازم یاردهای اوراق کشتی شده اند. این در حالی است که در سال 2016 میلادی در مجموع 9 فروند کشتی نفتکش اوراق شده بود. بیمکو در گزارش تازه خود عنوان کرد: "فروخته شدن 8 فروند کشتی در چند ماه ابتدایی سال نشانه مثبتی است."

 

پتر سند، تحلیلگر ارشد بیمکو، گفت: "ژانویه امسال با اوراق سازی تناژ زیادی در بخش های مختلف آغاز شد اما پس از آن دوباره کاهش یافت، در این میان اوراق کشتی‎های نفتکش استثنا بود و در ماه آوریل هم شاهد افزایش اوراق بودیم بطوریکه میزان اوراق نفتکش‎ها به بالاترین سطح خود پس از فوریه 2015 میلادی رسید."

 

سند ادامه داد که همچنان راه زیادی در پیش داریم زیرا اوگان نفتکش های بزرگ تا این مقطع  از سال 2.4 درصد رشد داشته است علاوه‎براین پیش‎بینی می شود این رقم تا پایان سال به 3.7 درصد هم برسد.

 

در همین حال، تا کنون در سال جاری 5.7 میلیون DWT کشتی فله بر روانه اوراق شده اند. در بخش کشتی های کانتینری نیز در حالیکه در ماه ژانویه 100 هزار TEU از  ظرفیت ناوگان کانتینری روانه یاردهای اوراق شده بود این روند در ماه آوریل کاهش  یافت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.