| کد خبر: 130014 |

◄ سقوط جرثقیل در بندر جبل‌علی حادثه آفرید

تین نیوز

برخورد شناور کانتینری شرکت کشتیرانی CMA CGM با دیواره بندری در بندر جبل علی، باعث سقوط یکی از جرثقیل‌ها شد.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، در پی این برخورد، جرثقیل دوم نیز از ریل خود خارج شد اما در جای خودباقی ماند و سقوط نکرد.

 

DP World  اعلام کرد 9 نفر دچار جراحت جزیی شدند و یک نفر نیز جراحات متوسطی داشته است. این شرکت همچنین اضافه کرد این حادثه هیچ مورد فوتی نداشته است.

 

افراد صدمه دیده در بندر و در ترمینال DP World مورد مداوای سرپایی قرار گرفته‌اند و فردی که از ناحیه دست و پا دچار آسیب شده بود به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی او خوب گزارش شده است.

 

DP World اضافه کرد: گروه امنیتی ترمینال به سرعت و 5 دقیقه پس از حادثه همراه با مدیر تیم در محل حاضر شدند. آنها با نهایت مسئولیت‌پذیری و سرعت کارخود را انجام دادند. محل حادثه تخلیه و منطقه ویژه خدماتی ایجاد شد. وسایل انتقال مجروحان حادثه به سرعت در محل حاضر شده و همه تحت معاینات و رسیدگی‌های پزشکی قرار گرفتند. همچنین بررسی‌ها برای تعیین علت حادثه آغاز شده است.

 

بر اساس اعلام DO World سقوط جرثقیل همه تجهیزات حفاظتی و امنیتی را به طور کامل تخریب کرده است. جرثقیل دوم نیز تحت تعمیر قرار گرفته تا در جای خود قرار داده شود و تا اطلاع ثانوی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

 

در گزارش آمده است: تمام اقدامات لازم برای به حداقل رساندن اختلال در خدمات به مشتریان تا فعال‌سازی ترمینال صورت گرفته و جای نگرانی نیست.

 

بر اساس گزارش worldmaritimenews،  حادثه سقوط جرثقیل یک هفته پس از سقوط جرثقیل در یارد کشتی‌سازی سامسونگ در کره‌جنوبی اتفاق افتاد که منجر به مرگ 6 نفر و مجروحیت دستکم 20 نفر شد.

 

بندر جبل علی بزرگ‌ترین بندر فعال در سواحل خلیج‌فارس است و یکی از مهم‌ترین بنادر جهان محسوب می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.