| کد خبر: 129369 |

کویت از نصب دستگاههای پیشرفته کشف مواد منفجره در فرودگاه ها خبر داد

تین نیوز

وزارت کشور کویت اعلام کرد در تلاش برای حفظ امنیت در این کشور و جلوگیری از هرگونه عملیات خرابکارانه تروریستی دستگاه های کشف مواد منفجره پیشرفته ای را خریداری و در تمامی مبادی ورودی شهرها، ترمینال ها و فرودگاهها نصب کرده است.

 

به گزارش ایرنا،  گمرک کویت با همکاری وزارت کشور طرح کلانی را برای نظارت دقیق بر تردد مجموله های باری که از راه مرزهای زمینی هوایی و دریایی به کویت منتقل می شود اجرا می کند که شامل بازرسی های موشکافانه است.

 

تجهیزات جدید امنیتی نیز ازسوی پلیس کویت در این زمینه خریداری و وارد این کشورشده است تا از این راه احتمال هرگونه عملیات خرابکارانه از سوی تروریست ها به حداقل برسد.

 

این درحالی است که کویت تدابیر امنیتی را نیز طی هفته های اخیر در فرودگاه این کشور افزایش داده و 400 نیروی ویژه با همکاری یک شرکت انگلیسی وظیفه تامین امنیت فرودگاه را برعهده دارند.

 

درهمین حال دولت کویت همزمان با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و افزایش کمک های افراد خیر، از بیم استفاده از این کمک های برای کمک به داعش و تروریست ها تدابیر گسترده ای را اتخاذ کرد.

 

براین اساس وزارت کار و اموراجتماعی کویت کمیته های ویژه ای را با همکاری وزارتخانه های اوقاف، کشور، امور خارجه و شهرداری با هدف نظارت دقیق بر فعالیت مساجد و فعالیت ائمه مساجد تشکیل داده است تا جلوی هرگونه ارسال کمک های مالی به داعش و دیگر تروریست ها گرفته شود.

 

وزارت کار و امور اجتماعی همچنین طی هفته های اخیر فعالیت تعداد زیادی از این انجمن ها که به صورت غیر قانونی فعالیت می کردند را منع کرده است.

 

محمد الجبری وزیر اوقاف کویت نیز در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی از رواج اندیشه های ناشی از تندروی و افراطی گری اسلامی در میان مردم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آن را منشأ خطر بزرگی برای این کشورها دانست.

 

اظهارات وزیر اوقاف کویت درحالی است که شخصیت های تندرو در حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی طی سالیان اخیر نقش مستقیم و پررنگی را برای حمایت مالی و فکری از تروریست ها در سوریه و عراق به عمل آورده اند.

 

به تازگی همچنین تعداد زیادی از خانواده های کویتی ضمن ابراز نگرانی از نفوذ افکار گروه داعش درمیان فرزندان شان خواستار چاره اندیشی مقامات دولت این کشور در این زمینه شده اند.

 

این خانواده های کویتی با ارسال پیام هایی به وزارت اوقاف کویت اعلام کرده اند که فرزندانشان از نظر فکری و عاطفی با گروه داعش اعلام همبستگی می کنند و ازعواقب منفی رویکرد آنها نگران هستند.

 

این همراهی و اعلام همبستگی جوانان کویتی شامل دختران نیز می شود و وزارت اوقاف قول داده است تا این شرایط را به دقت بررسی نماید و با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در مدارس دانشگاه ها و مساجد نسبت به ترویج فرهنگ میانه روی اقدام کند.

 

وزارت اوقاف کویت همچنین از سیاست دولت این کشور برای مبارزه با افکار تروریستی و ارائه دستوراتی به مراکز دینی و ائمه جمعه در این زمینه خبر داده است.

 

پیش از این وزارت اوقاف کویت یک امام جماعت سرشناس را  به دلیل ارائه سخنانی خارج از چارچوب تعیین شده در مساجد و همچنین به دلیل حمایت از عناصر تروریستی در شهر حلب تا اطلاع ثانوی از فعالیت محروم کرده بود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.