| کد خبر: 128788 |

عبور نخستین کشتی کروز از کانال‎توسعه‎یافته پاناما

تین نیوز

کانال پاناما برای نخستین بار بعد از توسعه روز شنبه (9 اردیبهشت 1396) پذیرای یک فروند کشتی کروز به نام Disney Wonder بود.

 

به گزارش مارین تایمز، این کشتی تفریحی هم اکنون در حال عبور در مسیر روبه جنوب کانال پاناما از اقیانوس اطلس به سمت اقیانوس آرام است. کشتی کروز Disney Wonder در سفری 144 روزه از بندر کاناورال به سن دیگو است.

 

کانال پاناما برای مدت طولانی مسیر کشتی های کروز بود، و کشتی های زیادی با توجه به اندازه های این راه آبی ساخته شدند که از میان آنها می توان به کلاس Spirit در  کشتیرانیCarnival اشاره کرد.

 

کشتی کروز Disney Wonder ظرفیت پذیرایی از 2 هزار و 713 مسافر را دارد. طول کشتی در ابتدا 964 فوت (293) بود اما برای بهبود بهره‎وری بدنه طول آن به 984 فوت (300) متر افزایش یافت و دیگر قادر به عبور از مسیر قدیمی کانال پاناما را نداشت. پیش از این محدودیت طول کشتی ها برای عبور از کانال 965 فوت بود.

 

توسعه کانال پاناما اجازه می دهد که کشتی‎هایی با طول یک هزار و 200 فوت نیز از این آبراهه عبور نمایند. پیش بینی می شود تا پایان ماه سپتامبر 2017 مجموع کشتی های کروز عبوری از مسیرهای قدیمی و توسعه یافته این کانال به 233 فروند کشتی برسد. این تعداد کشتی در مجموع 237 هزار و 298 مسافر را جابجا کرده اند.

 

مقام های کانال پاناما از ابتدای آوریل 2017 آغاز به پذیرش کشتی‎های کروز کردند و تاکنون 18 کشتی برای عبور از این مسیر زمان عبور خود را رزرو کرده اند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.